26 مهر 1401 - 17:44
ریس سازمان خصوصی سازی در گفتگو با ایبنا مطرح کرد؛

آسیب شناسی خصوصی سازی در نمایشگاه کیش اینوکس/ به دنبال واگذاری بهینه و عادلانه اموال دولتی هستیم

آسیب شناسی خصوصی سازی در نمایشگاه کیش اینوکس  به دنبال واگذاری بهینه و عادلانه اموال دولتی هستیم
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: آسیب شناسی‌ها و راه کار‌های مناسب برای اجرای صحیح خصوصی سازی شرکت‌های دولتی را به روسای قوای مقننه و مجریه و همچنین فعالان مربوطه به ویژه شرکت کنندگان نمایشگاه کیش اینوکس ارائه داده‌ایم.
کد خبر : ۱۴۲۱۱۱

حسین قربان زاده؛ رئیس سازمان خصوصی سازی در حاشیه نشست تخصصی نمایشگاه کیش اینوکس ( نهمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و چهاردهمین نمایشگاه سرمایه گذاری مالی ) در گفتگو با خبرنگار ایبِنا بیان کرد: نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در حوزه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی یک امکان بسیار خوبی جهت فعالان بخش خصوصی و هم مدیران دولتی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری است.


یکی از مظاهر سرمایه گذاری دارایی های دولت است و شرکت های دولتی که به الزامات قانونی فرصتی جداب برای مشارکت مردومی در اقتصاد است.


آسیب شناسی ها و راه کار های مناسب برای اجرای صحیح خصوصی سازی شرکت های دولتی را به روسای قوای مقننه و مجریه و همجنین فعالان مربوطه به ویژه شرکت کنددگان نمایشگاه کیش اینوکس ارائه داده ایم.


وی افزود: ما به عنوان سازمان هصوصی سازی هم از سرمایه گذارهای داخلی و هم سرمایه گذارهای خارجی استقبال می کنیم.


این فرصت در بخش های مختلفی همچون صنایع، نفت، پتروشیمی، خدمات، راه و شهرسازی و ... وجود دارد که می تواند آغاز یک هم افزایی بین ایران و کشورهای دوست و همسایه باشد.


رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد در پتل های تخصصی نمایشگاه کیش اینوکس باهمکاری فعالان اقتصادی به دنبال یک راه حل بهینه برای واگذاری دارایی های دولت بودیم تا هم بتواند کارایی و عدالت را محقق کند چرا که در سیسات های کلی اصل ۴۴ به کارایی و مالکیت عمومی تاکید شده است به این معنی که هم عناصر واگذاری ها به عموم جامعه برسد و هم بنگاه اقتصادی منتفع شود.


قربان زاده در پایان بیان کرد : نمونه این واگذاری های بهینه شرکت کیش ایر است که با هم فکری فعالان مرتبط در همین منطقه آزاد کیش به یک روش بهینه  بهینه و مطلوب برسیم و امید واریم به زودی نتایج آن منتشر شود تا به استحضار عموم مردم برسد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر