رییس اتحادیه طلا و جواهر خبر داد؛

خرید طلا و جواهر ۱۵ درصد کاهش یافت

خرید طلا و جواهر ۱۵ درصد کاهش یافت
رییس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش ۱۵ درصدی خرید طلا و جواهر در کشور در پی اغتشاشات اخیر خبر داد و گفت: نوسانات بازار طلا در ۱۰ روز اخیر کمتر از گذشته بود.
کد خبر : ۱۴۲۱۶۹

به گزارش ایبِنا؛ ابراهیم محمدولی در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا در کشور اظهار کرد: وقتی کشوری در سطح جهان با مشکلاتی از جمله تجمع و اغتشاش مواجه می‌شود، طبیعتاً این امر تاثیر زیادی بر بازار و دادوستد دارد.

وی افزود: قاعدتاً ایران نیز از این امر مستثنا نیست و طی یک ماه اخیر و با توجه به ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر شاهد زیان شدید اصناف مختلف خصوصاً صنف طلا و جواهر در کشور بوده‌ایم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امیدواریم و انتظار داریم هر چه سریع‌تر ثبات و آرامش در کشور برقرار شود و جوانان دست‌آویز شیطنت‌های کشور‌های بیگانه علیه وطن نشوند.

محمدولی ادامه داد: طی یک ماه اخیر به همین دلیل تقاضا خرید طلا و جواهر و سرمایه گذاری در این بازار با کاهش ۱۵ درصدی مواجه بوده است.

آرامش نسبی در بازار طلا و جواهر/ نوسانات قیمت طلا کمتر شد

این مقام صنفی بیان کرد: قیمت انس جهانی و دلار تاثیر زیادی بر بازار طلا و جواهر دارد و این بازار را با نوسانات زیادی روبرو می‌کند.

وی اظهار داشت: با این حال طی دو روز اخیر شاهد حکمفرما شدن آرامش نسبی در بازار هستیم و امیدواریم که در آینده این آرامش بیشتر باشد و بازار سکه و طلا باثبات باشد.

محمدولی گفت: از طرف دیگر هر حرکت و واکنشی جهانی چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‌تواند بر بازار طلا و جواهر تاثیر داشته باشد، ولی با این حال نوسانات بازار طلا در ۱۰ روز اخیر کمتر از گذشته بود.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر