02 آبان 1401 - 10:00

انعقاد اولین قرارداد تسهیلات مانایی با بانک خاورمیانه

انعقاد اولین قرارداد تسهیلات مانایی با بانک خاورمیانه
مدیرعامل بانک خاورمیانه از انعقاد اولین قرارداد تسهیلات مانایی صندوق توسعه ملی با این بانک خبر داد.
کد خبر : ۱۴۲۲۶۰

به گزارش خبرنگار ایبِنا، پرویز عقیلی کرمانی مدیرعامل بانک خاورمیانه در مراسم اولین قرارداد تسهیلات مانایی با تاکید بر اینکه این طرح اهداف خوبی را دنبال می‌کند که هم به سود تولید است و هم بانک و صندوق توسعه ملی، اظهار کرد: بانک خاورمیانه اولین بانکی است که قرارداد مانایی را با صندوق توسعه ملی منعقد می‌کند.

وی ادامه داد: اولویت ما این است که شرکت‌های تسهیلات گیرنده در چارچوب این قرارداد، حتما صادرات داشته باشند.

عقیلی کرمانی تصریح کرد: ۹۹ درصد بانک‌های ما تجاری هستند و طبیعتا نمی‌توانند تسهیلات بلند مدت اعطا کنند که در این شرایط به روش‌های تامین مالی بلندمدت رو می‌آوریم که فروش اوراق یکی از آنهاست، اما برای شرکت‌هایی که تازه شروع به‌کار کرده‌اند کاربرد ندارد.

مدیرعامل بانک خاورمیانه با بیان اینکه ساختار مالی شرکت‌های تسهیلات‌گیرنده باید درست باشد تا در بلندمدت بتوانند به تعهدات خود عمل کنند، تاکید کرد: در دارایی‌های شرکت، بخش‌هایی که به ارز خرج می‌شود مثلا برای واردات ماشین آلاتی که در داخل وجود ندارند، شکی نیست که باید ارزی انجام شود، اما باقی زمین و ساخت و ساز و سرمایه گذاری‌ها باید ریالی باشد.

 

وی افزود: تسهیلات مانایی به شرکت‌هایی اعطا می‌شود که صادرات دارند تا در زمان بازپرداخت با مشکلی مواجه نباشند.

 

عقیلی اظهار کرد: شرکت‌های خصوصی در اولویت ما هستند و همواره سعی داریم حفظ منابع صندوق توسعه ملی را هم مد نظر قراردهیم. همانطور که از معدود بانک‌هایی هستیم که تسهیلات را سرموعد پرداخت کرده‌ایم.


مدیرعامل بانک خاورمیانه گفت: قرارداد‌های مانایی طرح بسیار خوبی است که اگر مدیران سالم هم داشته باشیم می‌تواند به‌خوبی اجرا شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر