احتمال رکود اقتصادی در منطقه یورو شتاب گرفت

شرکت‌های منطقه یورو با تورم ناشی از افزایش هزینه‌های انرژی، تولید را کاهش دادند.
کد خبر : ۱۴۲۳۰۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، گزارش شده که فعالیت بخش خصوصی اروپا در منطقه یورو در ماه اکتبر متضرر شده، در حالی که PMI، به پایین‌ترین سطح خود از آوریل ۲۰۱۳، به استثنای قرنطینه‌های زمان همه گیری، سقوط کرد. در ماه اکتبر، این شاخص از ۴۸.۱ در ماه سپتامبر تا ۴۷.۱ کاهش یافت که بدتر از پیش بینی اقتصاددانان بود. با کاهش فعالیت‌های تجاری، ترس از رکود اقتصادی در سراسر منطقه یورو در حال افزایش است.

 

بیشترین کسری فعالیت در بخش تولید گزارش شده، به ویژه در بخش‌های انرژی، مواد شیمیایی و پلاستیک، اما بر اساس داده ها، تولید خدمات نیز برای سومین ماه متوالی کاهش یافته در حالی که مصرف کنندگان با بحران هزینه زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند. تقاضای کالا‌ها و خدمات کاهش یافت در حالی که شرکت‌ها و خانوار‌ها تحت فشار تورم قرار گرفتند که عمدتاً ناشی از افزایش سرسام‌آور هزینه‌های انرژی است.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان اس اند پی گلوبال، در مصاحبه‌ای گفت: به نظر می‌رسد اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه چهارم با توجه به کاهش شدید تولید و وضعیت بدتر تقاضا که در ماه اکتبر مشاهده شد، منقبض شود و گمانه زنی‌ها از اینکه رکود اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد، افزایش یافت. برخی از شرکت‌ها گزارش کرده اند که حمل و نقل در ماه اکتبر بهبود یافته، در حالی که اقتصاددانان خاطرنشان کردند که تامین کنندگان به دلیل کاهش تقاضا، کمتر مشغول بودند.

گزارش اس اند پی نشان داد که اقتصاد ۱۹ کشور منطقه یورو، که از ارز یورو استفاده می‌کنند در سه ماهه چهارم ۰.۲ درصد کاهش خواهد یافت و اشاره کرد که ممکن است رکود شتاب بگیرد. با توجه به اینکه برخی از اقتصاددانان تا پایان سال با کاهش رشد اقتصادی قیمت‌گذاری می‌کنند، تعدادی از شرکت‌ها در سراسر منطقه یورو استخدام را تعلیق نموده و برخی دیگر تعداد کارکنان خود را کاهش می‌دهند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها