افزایش تورم؛ بزرگ‌ترین نگرانی آلمانی‌ها

نظرسنجی مک کنزی نشان داد که در آلمان، شهروندان نسبت به ماه قبل، بیشتر نگران افزایش قیمت‌ها هستند.
کد خبر : ۱۴۲۴۲۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، بر اساس آخرین نظرسنجی مک کینزی، بیش از ۵۷ درصد از آلمانی‌ها افزایش تورم را بزرگ‌ترین تهدید رفاه خود می‌دانند. این رقم در مقایسه با ۴۸ درصد گزارش شده توسط این شرکت مشاوره در ماه ژوئن افزایش یافته است. این نظرسنجی از بیش از ۱۰۰۰ پاسخ دهنده نشان داد که دو سوم پاسخ دهندگان برای افزایش بیشتر قیمت‌ها آماده می‌شوند. بر اساس این نظرسنجی، ۱۸ درصد بحران اوکراین را بزرگ‌ترین تهدید پیش بینی کرده، در حالی که ۶ درصد و ۳ درصد به ترتیب تغییرات اقلیمی و همه گیری کرونا را بزرگ‌ترین نگرانی می‌دانند.

بیش از ۶۰ درصد از افراد مورد بررسی گفتند که آگاهانه در مصرف انرژی خانگی صرفه جویی می‌کنند و حدود ۱۶ درصد تعطیلات خود را لغو کرده اند. این نظرسنجی نشان داد که بیش از نیمی از پاسخ دهندگان قصد دارند خرید کریسمس را کمتر انجام دهند و ۱۲ درصد مایلند تا در تعطیلات امسال بدون خرج کردن پول زندگی کنند.

مارکوس ژاکوب، کارشناس مک کینزی، درباره این نتایج گفت: از هر پنج نفر در آلمان، چهار نفر در حال حاضر آگاهانه روش خرید خود را با توجه به واقعیت حساب خود درک نموده، تغییر می‌دهند. به طور کلی، طبق این نظرسنجی، آلمانی‌ها نسبت به فرانسوی‌ها، بریتانیا، ایتالیا یا اسپانیا  به آینده بدبین‌تر هستند و تقریباً از هر دو پاسخ‌دهنده، دو نفر انتظار دارند که بحران فعلی، اثرات طولانی‌مدت بر اقتصاد یا حتی رکود طولانی مدت داشته باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها