کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با ایبِنا:

بازار سرمایه جان دوباره گرفت/ احتمال سرازیری نقدینگی به سمت بورس

از هفته گذشته تاکنون شاخص بورس رشد قابل توجهی داشته و این جذابیت احتمالا باعث خروج نقدینگی از بازار ارز و طلا خواهد شد.
کد خبر : ۱۴۲۶۳۳

حمید رضا جیهانی؛ پژوهشگر اقتصادی و کارشناس بازار‌های مالی در گفتگو با ایبِنا، با اشاره به این که شاخص کل بورس از هفته گذشته صعود خود را شروع کرده است، گفت: بازار سرمایه به اوج جذابیت قیمتی رسیده و p.e بازار سهام به شدت جذاب شده و از طرف دیگر از نظر تکنیکالی در کف قیمتی قرار گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به نظر می‌رسد این دو عامل موجب شده است تا سرمایه‌ها از بازار‌های رقیب، همچون بازار ارز و بازار طلا به مرور جذب بازار سهام شود.

جیهانی تصریح کرد: تصویب بسته ۱۰ بندی حمایت از بورس، تقویت بازار سرمایه را از ابتدای هفته گذشته دربر داشته است و این موضوع مزید علت شده و ورود سرمایه‌ها را از بازار ارز و طلا به بازار سهام تشدید کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بدین ترتیب ورود نقدینگی در بازار سرمایه از هفته گذشته شروع شد، که موجب شد در کل هفته گذشته شاخص کل بازار سرمایه حدود ۳.۳۶ درصد تقویت شود، اما در روز شنبه (امروز)، ورود سرمایه‌ها به بازار سهام تشدید شد به طوری که فقط امروز شاخص کل بازار سرمایه بیش از کل هفته گذشته رشد کرده است و این بدین معنی است که سرمایه‌های بیشتری از بازار ارز و طلا به سمت بازار سهام کوچ کرده است.

وی با اشاره به تسهیل دسترسی مردم به ارز افزود: از طرف دیگر، بانک مرکزی در اقدامی مثبت و اثر گذار خرید آنلاین ارز را از امروز شروع کرده است، که با کم شدن صف در مقابل صرافی‌ها و کاهش انتظارات تورمی ناشی از موج‌های رسانه‌ای موجب شده تا مانع رشد نرخ ارز شود.

ارسال‌ نظر
حجت اله
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
۰
با سلام
انشاالله دولت مسولین با اقدامات مشابه کشور را نجات و اعتماد مردم را جلب کنند
فیلم و پخش زنده
بیشتر