15 آبان 1401 - 15:45
ایبِنا بررسی کرد؛

وضعیت دریافت ارز از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارزی چگونه است؟

سامانه برخط بازار متشکل ارزی نزدیک­ترین صرافی‌های فعال و با ظرفیت خالی را  به متقاضی دریافت آنلاین ارز معرفی خواهد کرد.
کد خبر : ۱۴۲۶۷۷

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ پنج شنبه گذشته رئیس کل بانک مرکزی با هدف تسهیل ارائه خدمات به متقاضیان از عملیاتی شدن سامانه برخط صرافی ها خبر داد.

 

صالح آبادی اظهار داشت: "افرادی که درصد هستند ارزی را خریداری کنند به جای مراجعه حضوری به صرافی‌ها از طریق سامانه برخطی که راه اندازی شده است، می‌توانند درخواست‌های خود را به صورت برخط به صرافی مدنظر خود ارسال کنند و پس از احراز هویت، به صورت حضوری مراجعه کرده و ارز خود را دریافت می‌کنند و اینگونه سهولت دسترسی که یکی از محور‌های مدنظر ماست نیز میسر می‌شود."

 

با شروع این هفته، وعده رئیس کل بانک مرکزی در خصوص تسهیل ارائه خدمات به متقاضیان ارزی محقق شد؛ به گونه ای که بانک مرکزی با صدور بخشنانه ای اعلام کرد: "به منظور تسهیل فروش ارز به مردم و جلوگیری از اتلاف وقت متقاضیان خرید ارز و پیرو اطلاعیه های بازار متشکل معاملات ارزی، از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۴ صرافی های عضو بازار متشکل معاملات ارزی، می بایست متقاضیانی را که از طریق سامانه برخط بازار غیر متشکل معاملات ارزی به نشانی my.ice.ir معرفی شده اند در اولویت فروش ارز قرار داده و  متعهد به ارائه خدمت در زمان مقرر باشند. بانک مرکزی بر اساس این بخشنامه، تمامی صرافی‌های عضو بازار متشکل ارزی را همچنین موظف کرد تا سایر مراجعین حضوری را جهت خرید ارز، به سامانه مذکور راهنمایی کنند."

 

گام به گام با خرید آنلاین ارز

 

متقاضی خرید ارز پس از ورود به سامانه مذکور از طریق ثبت کدملی و شماره موبایل، می­تواند اطلاعات هویتی و درخواست خرید ارز خود را ثبت کند.



گفتنی است، در ادامه متقاضی با انتخاب نوع ارز، باید اقدام به انتخاب استان و شهر مورد نظر جهت دریافت ارز کند؛ سامانه برخط نزدیک­ترین صرافی‌های فعال و با ظرفیت خالی را  به ایشان معرفی خواهد کرد. پس از انتخاب یک صرافی توسط متقاضی، اطلاعات درخواست برای صرافی منتخب ارسال می­شود. در صورت تأیید صرافی، پیامکی حاوی اطلاعات صرافی و تاریخ و ساعت مراجعه برای متقاضی ارسال می-شود؛ این پیامک حداکثر تا ۳۰ دقیقه پس از ثبت درخواست برای تقاضا‌های ثبت شده در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ ارسال خواهد شد و در صورتی که خارج از بازه زمانی مذکور تقاضایی ثبت شده باشد، متقاضی باید در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۰:۳۰ روز بعد منتظر دریافت این پیامک باشد.



متقاضی پس از دریافت اطلاعات صرافی و تاریخ و ساعت مراجعه، باید شخصا با همراه داشتن کارت ملی و دو کارت بانکی به نام شخص، در زمان تعیین شده به صرافی مراجعه و ارز مورد نیاز را خریداری کند؛ با توجه به محدودیت سقف خرید، مجموع موجودی دو کارت برابر ارزش ریالی ارز مورد تقاضا باشد.



شایان ذکر است، عدم مراجعه متقاضی در بازه زمانی تعیین شده، به منزله انصراف از تقاضای خرید ارز خوا‌هد بود.



با توجه به پوشش سرفصل ارز توافقی برای تمامی مصارف، کلیه متقاضیان ارز مسافری نیز می‌توانند از همین سامانه و در سرفصل ارز توافقی مراجعه کنند.

 

 

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر