آمریکا سهم خود از بودجه مبارزه با تغییرات اقلیمی را پرداخت نکرد

آمریکا سهم خود از بودجه مبارزه با تغییرات اقلیمی را پرداخت نکرد
تحلیل‌ها نشان می‌دهد ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا در پرداخت سهم خود از تامین مالی آب و هوا کوتاهی کرده‌اند.
کد خبر : ۱۴۲۷۴۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از المیادین، تجزیه و تحلیل‌ها نشان داده است که ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا میلیارد‌ها دلار از سهم خود در تامین مالی آب و هوا برای کشور‌های در حال توسعه عقب نشینی کرده اند.

این ارزیابی که توسط Carbon Brief انجام شده است، سهم تامین مالی بین‌المللی آب و هوا توسط کشور‌های ثروتمند را با سهم آن‌ها از انتشار کربن تا به امروز مقایسه می‌کند، که معیاری از مسئولیت آن‌ها در قبال بحران آب و هوا است.


در اجلاس آب و هوا (COP۱۵) در سال ۲۰۰۹، کشور‌های ثروتمند متعهد شدند که سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ اختصاص دهند.

سهم ایالات متحده ۴۰ میلیارد دلار است، با آنکه می‌دانست که مسئول ۵۲ ٪ از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای اضافه شده به جو است، اما تنها ۷.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ ارائه کرد.

استرالیا و کانادا حدود یک سوم بودجه ذکر شده در تحلیل را تامین کردند، در حالی که بریتانیا سه چهارم بودجه را تامین کرد، اما هنوز ۱.۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.

در سال ۱۹۹۲، در مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل متحد، کشور‌های توسعه یافته موافقت کردند که «منابع مالی جدید و اضافی» را برای کمک به کشور‌های در حال توسعه برای مقابله با تغییرات آب و هوایی فراهم کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر