17 آبان 1401 - 12:00

دخل و خرج دولت در نیمه نخست سال تقریبا سر به سر شد

محمد حسینی از وصول ۳۷ درصد کل منابع عمومی مورد پیش بینی در بودجه ۱۴۰۱ طی شش ماهه نخست سال در کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۴۲۷۴۴

به گزارش ایبِنا، مشاور کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در نیمه نخست سال جاری ۵۱۸ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی بودجه وصول شده و در این مدت مصارف بودجه عمومی به ۵۲۴ هزار میلیارد تومان رسیده که اختلاف این دو عدد فقط شش هزار میلیارد تومان بوده است.


مشاور کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: یک هزار و ۳۹۴ هزار میلیارد تومان منابع عمومی برای کل سال در قانون بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده بود.

 

وی اظهارکرد: خوشبختانه در شش ماهه نخست سال جاری ۵۱۸ هزار میلیارد تومان از این منابع وصول شده که ۳۷ درصد کل منابع و ۷۳ درصد شش ماهه نخست سال را شامل می‌شود.

 

مشاور کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در این مدت مصارف بودجه عمومی نیز به ۵۲۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

وی افزود: اختلاف این دو عدد شش هزار میلیارد تومان بوده که از محل ماده ۱۲۵ قانون محاسبات عمومی تعیین شده است.

 

حسینی اضافه کرد: دیوان محاسبات در راستای اقدامات پیشگیرانه طی سال‌های گذشته شرایط خاصی ایجاد کرده تا بتواند در حین اجرای بودجه گزارش‌های تدوین و به مجلس ارائه دهد تا مردم و نمایندگان در جریان شرایط اجرای قانون بودجه در دستگاه‌های اجرایی کشور باشند.

 

وی اظهارکرد: قانونگذار در بودجه سال ۱۴۰۱ در بند سه تبصره ۱۹ در حکمی مقرر کرده دیوان محاسبات ضمن تدوین دستور العمل لازم دستگاه‌ها را مکلف کند هر دوماه یک بار عملکرد خود را در سامانه مورد تعریف این دیوان قرار دهند و این سازمان هم پایان هر دو ماه یکبار گزارش جامعی از روند عملکرد اجرای بودجه به مجلس ارسال کند.

 

مشاور کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: گزارشی که به تازگی دیوان محاسبات به مجلس ارسال کرده گزارش شش ماهه عملکرد بودجه کل کشور است.

 

وی گفت: اعداد و ارقامی که از عملکرد دولت در این زمینه منتشر شده حاکی از این است که شرایط نسبت به سنوات گذشته روندی رو به رشد دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها