انتخابات میان دوره‌ای چه تاثیری بر اقتصاد ایالات متحده دارد؟

انتخابات میان دوره‌ای چه تاثیری بر اقتصاد ایالات متحده دارد؟
پیروزی جمهوری خواهان یا دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا می‌تواند اثر مستقیم بر سیاست‌های مالی این کشور داشته باشد.
کد خبر : ۱۴۲۸۰۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از شبکه المیادین، «سی ان ان» آمریکایی درباره مسائل اقتصادی که ممکن است در انتخابات میان دوره‌ای تاثیرگذار باشد صحبت می‌کند که سیاستمداران در حین جذب نتایج انتخابات به آن توجه ویژه‌ای خواهند داشت.

شبکه آمریکایی "سی ان ان" گزارش داد که انتخابات میان دوره‌ای در زمانی برگزار می‌شود که ایالات متحده با ضعف اقتصادی روبروست، زیرا انتظارات رکود تا حد زیادی از "اگر" به "وقتی" تغییر کرده است، در حالی که ارقام تورم به موازات نرخ تورم به شدت بالا هستند. آمریکایی‌ها درد ناشی از افزایش نرخ بهره را احساس می‌کنند و با زمستانی پر از تنش ژئوپلیتیک روبرو هستند.
این شبکه خاطرنشان کرد که "نتایج انتخابات میان دوره‌ای ترکیب یک نهاد کنگره را تعیین می‌کند که توانایی اعمال سیاست‌هایی را دارد که چشم انداز مالی را به طور اساسی تغییر دهد. "

این شبکه مسائل اقتصادی را که سیاستمداران در درک نتایج انتخابات به آن توجه ویژه‌ای خواهند داشت، برشمرده است:

جو بایدن پیش از این پیشنهاد مالیات غیرمنتظره‌ای را بر شرکت‌های بزرگ نفتی پس از ثبت سود‌های بی سابقه از افزایش قیمت بنزین ارائه کرد، در حالی که بعید است جمهوری خواهان موافقت کنند و از افزایش مالیات بر ثروتمندان حمایت نمی‌کنند.


دیوید واگنر، مدیر ارشد مالی در Aptos Capital Advisors، در پاسخ به سوالی در مورد تأثیر انتخابات میان دوره‌ای بر بازار‌ها گفت: «اگر جمهوری خواهان مجلس نمایندگان را به دست آورند، افزایش مالیات در نطفه خاموش خواهد شد. "

واگنر در مورد کاهش مالیات افزود: «اگر جمهوری‌خواهان کنترل کنگره را در دست بگیرند، اجرای هرگونه کاهش مالیاتی قابل توجه بدون حمایت دموکرات‌ها یا بایدن دشوار خواهد بود».


از سوی دیگر سقف بدهی فدرال آخرین بار در دسامبر ۲۰۲۱ افزایش یافت و وزارت خزانه داری احتمالا در سال آینده آن را دو برابر خواهد کرد. این بدان معناست که باید دوباره افزایش یابد تا اطمینان حاصل شود که واشنگتن می‌تواند پول مورد نیاز برای اداره دولت خود را قرض کند و از عملکرد روان بازار خزانه داری ایالات متحده که در مجموع حدود ۲۴ تریلیون دلار است، اطمینان حاصل کند.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد در این زمینه بین دموکرات‌ها و جمهوری خواهان نبردی در جریان است، زیرا جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان نشان می‌دهند که ممکن است در ازای افزایش سقف، خواستار کاهش شدید هزینه‌ها شوند.

بر اساس این گزارش، اگر دولت به دودستگی ختم شود و "پرتگاه" ادامه یابد، ممکن است خبر‌های بدی برای بازار‌ها به وجود بیاید.


دموکرات‌ها اعلام کرده‌اند که قصد دارند بر بخش‌هایی از برنامه مالی پیشنهادی بایدن در سال ۲۰۲۱ که هنوز قانونی نیست، از جمله گسترش پوشش سلامت و اعتبارات مالیاتی مراقبت از کودکان تمرکز کنند.

بر اساس این گزارش، پیروزی یا بن‌بست جمهوری‌خواهان می‌تواند این را محدود کند، زیرا اقتصاددانان گلدمن ساکس خاطرنشان می‌کنند که پیروزی دموکرات‌ها احتمالاً بسته‌های مالی فدرال را در شرایط رکود افزایش می‌دهد، در حالی که جمهوری‌خواهان احتمالاً از بسته‌های کمک‌های پرهزینه اجتناب می‌کنند.


همچنین جمهوری خواه‌ها با برنامه‌های محبوب مانند تامین اجتماعی پشتیبانی طولانی مدت مشکل دارند. سناتور دموکرات جو مانچین هفته گذشته گفت که باید تغییراتی در هزینه‌ها برای حمایت از تامین اجتماعی و سایر برنامه‌هایی که به گفته او "ورشکسته" هستند، ایجاد شود.

مانچین حمایت خود را از قوانین دو حزبی در دو سال آینده برای رسیدگی به برنامه‌های استحقاقی که با «مشکلات عظیم» مواجه هستند، ابراز کرد.

به نوبه خود، ریک اسکات، سناتور جمهوری خواه پیشنهاد داد که هر پنج سال یکبار همه برنامه‌های هزینه‌های فدرال تمدید شوند، در زمانی که تحلیلگران می‌گویند این امر می‌تواند تامین اجتماعی و مدیکر را در برابر کاهش آسیب پذیرتر کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر