پیش بینی دوبرابر شدن تولید ناخالص داخلی هند

تولید ناخالص داخلی هند در دهه آینده دو برابر می‌شود و پیش بینی می‌شود که از نظر رشد، هند از چین بهتر باشد.
کد خبر : ۱۴۲۸۰۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل ازراشاتودی، اقتصاددان ارشد آسیایی در مورگان استنلی در ستونی برای فایننشال تایمز نوشت: هند تا سال ۲۰۲۷ به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد و تولید ناخالص داخلی آن از ۳.۴ تریلیون دلار فعلی به ۸.۵ تریلیون دلار طی ۱۰ سال آینده، بیش از دو برابر خواهد شد.

پیش بینی می‌شود که ارزش بازار هند تا سال ۲۰۳۲ تا ۱۱ تریلیون دلار افزایش یابد و جایگاه سومین اقتصاد بزرگ جهان را حفظ کند.

به گفته این تحلیل گر، هند سالانه بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی خود اضافه خواهد کرد، مقیاسی که تنها از آمریکا و چین پیشی خواهد گرفت. وی خاطرنشان کرد که امروز اقتصاد هند در جایی است که چین در سال ۲۰۰۷ بود با یک فاصله زمانی ۱۵ ساله.

این اقتصاددان تاکید کرد که سن کار هند همچنان در حال رشد است و رشد طولانی تری خواهد داشت. میانگین سنی کشور امروز ۱۱ سال کمتر از چین است.

با اشاره به تفاوت‌های رشد بهره وری: رشد تولید ناخالص داخلی واقعی هند در دهه آینده به طور متوسط ​​۶.۵ درصد خواهد بود، در حالی که رشد چین به طور متوسط ​​۳.۶ درصد خواهد بود. علاوه بر این، دهلی نو، تلاش‌های هماهنگی را برای افزایش هزینه‌های زیرساخت انجام می‌دهد، در حالی که این کشور در حال عقب‌نشینی با انگیزه صنعتی‌سازی چین است.

علاوه بر این، هند در زمینه زیرساخت‌های دیجیتال پیشرو است و رویکرد توسعه منحصربه‌فردی را اتخاذ می‌کند. برخلاف سایر اقتصاد‌هایی که شبکه‌های خصوصی در آن‌ها ریشه دوانده است، هند در زیرساخت‌های دیجیتال عمومی، در جهان پیشتاز است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر