کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایبِنا پاسخ داد؛

پیش بینی روند شاخص کل بورس در ۱۲۰ روز آینده

با قرار گرفتن شاخص کل بازار سرمایه در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی می‌توان عنوان کرد که این بازار همچنان «ارزان» است.
کد خبر : ۱۴۲۹۱۷

حسین درودیان کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: رشد دو هفته گذشته شاخص کل بازار سرمایه ریشه در تکنیکال شاخص کل بازار سرمایه دارد، به این معنی که شاخص کل بازار سرمایه در چند ماه اخیر افت قابل توجهی کرده بود، این در حالی است که وضعیت سود آوری شرکت‌های بورسی بهتر از گذشته بود.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در چنین شرایطی شاخص کل بازار سرمایه نباید به زیر کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی می‌رسید. این موضوع موجب شد تا اهالی بازار سرمایه به «خیلی ارزان» بودن شاخص کل بازار سرمایه واکنش نشان دهند و با خرید مداوم سهام توانستند شاخص کل را از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی برسانند.


دوردیان گفت: با قرار گرفتن شاخص کل در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی عنوان می‌شد که سهام‌ها «بسیار ارزان» هستند و حال که شاخص کل به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رسیده است، عنوان می‌شود که شاخص کل بازار سرمایه «ارزان» است.


این تحلیل گر بازار‌های مالی ابراز داشت: از دیگر عواملی که موجب تقویت شاخص کل بازار سرمایه شده است، تغییرات نرخ ارز است، زیرا که ارزش فروش شرکت‌های صادرات محور یک پله افزایش خواهد یافت و این موضوع موجب می‌شود شرکت‌هایی که درآمد دلاری دارند، بازدهی آن‌ها افزایش یابد.


این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: شرایط بازار سرمایه در نیمه‌های سال ۹۹ موجب شده است تا مردم تصور کنند که بازار سرمایه بازاری است که مردم در آن ضرر می‌کنند؛ بنابراین برای این که رشد شاخص کل بازار سرمیه تداوم یابد، باید اقداماتی انجام داد تا فکر مردم اصلاح شود و به مردم آموخت که سهام و بازار سرمایه دارایی است که می‌توان به آن فکر کرد.


حسین درودیان در پایان تاکید کرد: اگر فکر مردم اصلاح نشود تا پایان سال در خوشبینانه‌ترین حالت شاخص کل بازار سرمایه تا کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی رشد خواهد کرد و نه بیشتر.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
برچسب ها: بورس رشد شاخص کل
ارسال‌ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
۰
تاکی اگه ارزندگی بازاربه قیمت سال۹۹نرسدهیج فایده ای ن د ارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
۰
مرده شور بورس را ببرد پولهایمان فنا شدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
۰
سهام ارزان نیست مفت است به حقیقی ها هم بستگی ندارد فقط کهنه کاران و حرفه ایی ها قدر سهام ارزان را می دانن تا احمق های هستن که پول به مسکن و خودرو و غیره می دهند حرفه ایی ها کیفشون کوک است و می خرن گویند قدر زر زرگر شناسد و خر چه داند قیمت نقل و نبات
فیلم و پخش زنده
بیشتر