ضرر چند صد میلیون دلاری سقوط FTX

ضرر چند صد میلیون دلاری سقوط FTX
طبق گزارش‌ها، حدود ۶۶۲ میلیون دلار دارایی دیجیتالی در تراکنش‌های غیرمجاز از FTX خارج شده است.
کد خبر : ۱۴۲۹۲۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار توکن از کیف پول‌های دیجیتال پلتفرم FTX به سرقت رفت و صرافی ناموفق FTX شروع به خارج نمودن دارایی‌های آفلاین کرد.

راین میلر، مشاور عمومی این شرکت در ایالات متحده، گفت: پس از تشکیل پرونده حمایت از ورشکستگی طلبکاران در روز جمعه، FTX، اقدام‌های احتیاطی را برای خروج تمام دارایی‌های دیجیتال آغاز کرد. این روند با مشاهده معاملات غیرمجاز تسریع شد.

با این حال، خسارت قابل توجهی بود. بر اساس برآورد شرکت تحقیقاتی بلاک چین نانسن، ۶۶۲ میلیون دلار از مبادلات ایالات متحده و بین المللی FTX خارج شده است. نانسن گفت، کیف پول اصلی این شرکت، که برای برداشت‌ها استفاده می‌شد، از کل موجودی ۴۵.۸ میلیون توکن FTT، به ارزش تقریبی ۹۷.۲ میلیون دلار تخلیه شد.

بررسی جداگانه شرکت تحلیلی الی پیک کانکت، سرقت‌ها را ۴۷۳ میلیون دلار اعلام  کرد. مدیر انجمن FTX در تلگرام اعلام کرد که این صرافی هک شده است. به گفته مدیر، برنامه‌های FTX با بدافزار آلوده شده اند که به دنبال کنندگان در بارگیری وب سایت صرافی هشدار داده بوده است.

FTX در باهاما و حدود ۱۳۰ شرکت وابسته به آن، روز جمعه در دلاویر روند بررسی ورشکستگی را آغاز کردند. این شرکت اعلام کرد که سام بنکمن فراید، از سمت مدیرعاملی استعفا کرده است.

به گزارش بلومبرگ، که این رخداد را یکی از بزرگ‌ترین تخریب‌های تاریخ می‌خواند، بنکمن فراید، که بنا به گزارش‌ها در وعده‌های سال ۲۰۲۲ به نامزد‌های حزب دموکرات، پشت سر جورج سوروس، تنها فعال سیاسی میلیاردر بود، این هفته شاهد نابودی کل ثروت ۱۶ میلیارد دلاری خود بود. میلر، به عنوان مشاور کل گفت که این صرافی در حال بررسی ناهنجاری‌های کیف پول و تجمیع موجودی‌های FTX در صرافی‌ها است.

 

 

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها