قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت
روز سه‌شنبه در معاملات اولیه آسیا با کاهش پیش‌بینی اوپک از تقاضای جهانی، قیمت نفت کاهش بیشتری داشت.
کد خبر : ۱۴۳۰۰۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز سه‌شنبه در معاملات اولیه آسیا با کاهش پیش‌بینی اوپک از تقاضای جهانی در سال ۲۰۲۲ قیمت نفت کاهش بیشتری داشت، در حالی که افزایش تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در چین چشم‌انداز مصرف سوخت را در بزرگ‌ترین کشور واردکننده نفت خام در جهان مخدوش کرد.

در ساعت ۵:۰۳ صبح به وقت تهران، بهای معاملات آتی نفت برنت پس از کاهش ۳ درصدی روز دوشنبه، ۳۹ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۹۲.۷۵ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از افت ۳.۵ درصدی قبل، به ۸۵.۳۱ دلار در هر بشکه رسید که ۵۶ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش داشت.

اوپک با اشاره به افزایش چالش‌های اقتصادی شامل تورم بالا و افزایش نرخ بهره، پیش‌بینی رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۲ را برای پنجمین بار از ماه آوریل کاهش داد. این امر پس از آن بود که صندوق بین المللی پول روز یکشنبه اعلام کرد که چشم انداز اقتصاد جهانی با اشاره به بدتر شدن مداوم نظرسنجی شاخص پی ام آی در ماه‌های اخیر، تیره‌تر از پیش بینی‌ها شده است.

اگرچه سرمایه‌گذاران اعلامیه‌های چین در هفته گذشته از کاهش تأثیر سیاست سخت گیرانه صفر کووید برای تحریک فعالیت‌های اقتصادی و تقاضای انرژی استقبال کردند، تحلیل گران گفتند که افزایش موارد ابتلا ریسک بزرگی است.

این تحلیل گران با اشاره به تحریم‌های قریب الوقوع اتحادیه اروپا بر صادرات نفت روسیه گفتند: در حال حاضر این بازار با خطرات احتمالی عرضه مقابله می‌کند، علی رغم اینکه انتظار می‌رود آخرین کاهش تقاضا می‌تواند برای تولید نفت اوپک منفی باشد.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) در گزارش بهره وری ماهانه خود در روز دوشنبه اعلام کرد که تولید نفت در حوضه پرمین در ماه دسامبر به رکورد دیگری معادل ۵.۴۹۹ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده گفت که تولید کلی نفت خام ایالات متحده در مناطق شیل با وجود افزایش قیمت‌ها، تنها ۹۱ هزار بشکه در روز در دسامبر افزایش داشته و به ۹.۱۹۱ میلیون بشکه در روز برسد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر