25 آبان 1401 - 12:22
عضو ناظرمجلس بر شورای پول و اعتبار در گفتگو با ایبِنا؛

بازار غیرواقعی ارز جمع شد

بازار غیرواقعی ارز جمع شد
نماینه مردم آستارا گفت: نتیجه راهکار‌های بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز، جمع شدن بازار غیر واقعی بود.
کد خبر : ۱۴۳۰۳۲

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا و عضو ناظر مجلس بر شورای پول و اعتبار درباره مدیریت بازار ارز به خبرنگار ایبِنا گفت: راهکار‌های بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز کنترلی و نظام‌مند است. به این معنا؛ با کار‌های صورت گرفته، بازار غیر واقعی جمع شد.


وی در ادامه اضافه کرد: بخش عمده‌ای از اغتشاشات ارزی کشور به معاملات غیرواقعی و غیرنظام‌مند برمی‌گردد، کار‌های انجام شده برای کنترل آن باعث می‌شود که خرید و فروش ارز به شکل قانونمند درآید و دلال بازی از این میدان جمع شود. این کار خود به تنهایی کمک بزرگی برای کنترل بازار ارز به حساب می‌آید.


نماینده مردم آستارا درباره پیشنهاد خود برای حفظ ثبات در کشور چنین توضیح داد: همانطور که اشاره شد، راهکار‌هایی که تا به اینجا بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز در پیش گرفته، مفید بوده وبه طور نمونه می‌توان تهدید به قطع یارانه کسانی که کارت ملی خود را اجاره می‌دهند، اشاره کرد که به عنوان یک ابزار کنترلی بسیار  به موقع بود زیرا علاوه بر مخاطراتی که برای اجاره دهندگان به دنبال دارد باید در نظر داشت افرادی که ارز را با این روش مورد خرید و فروش قرار می‌دهند، نمی‌توانند جزء دهک‌های نیازمند به یارانه باشند.


عضو ناظر مجلس بر شورای پول و اعتبار درباره مخاطرات اجاره دادن کارت ملی تصریح کرد: اجاره دادن کارت ملی بسیار غلط است و وقتی کسی کار خلافی انجام می‌دهد، طبیعتا باید مجازاتی هم شامل حال آن شود. همه شهروندان یک کشور در چهارچوب قانون باید حرکت کنند و لازم است براین نکته آگاه باشند که اجاره کارت ملی یا اجاره کارت‌های بازرگانی برای افرادی که اقدام به این کار می‌کنند با تبعاتی همراه است، بسیاری که کارت بازرگانی را به ثمن بخس اجاره داده‌اند، با مالیات‌های فراوانی روبرو شده‌اند که هیچ تصورذهنی از این رقم‌ها ندارند. به عبارتی دیگر در برابر سود فراوان این اجاره دادن‌ها در واقع هیچ نصیب آنان می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر