تورم در فرانسه باز هم رکورد زد

داده‌های موسسه ملی آمار و تحقیقات اقتصادی فرانسه (اینسِی) نشان داد که تورم در این کشور طی ماه اکتبر به بالاترین رقم خود رسیده است.
کد خبر : ۱۴۳۰۹۰

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، داده‌های موسسه ملی آمار و تحقیقات اقتصادی فرانسه (اینسِی) روز سه‌شنبه نشان داد که تورم در این کشور طی ماه اکتبر (مهر و آبان) به بالاترین رقم خود رسیده است.

بر اساس این گزارش، رشد قیمت سالانه هماهنگ شده توسط اتحادیه اروپا در این کشور به ۷.۱ درصد رسید که از بالاترین رقم خود در سپتامبر یعنی ۶.۲ درصد، جهش کرد.

در عین حال، شاخص ملی قیمت مصرف‌کننده در فرانسه تا حدودی پایین‌تر بود، اما همچنان نسبت به سال قبل افزایش داشت و از ۵.۶ درصد در ماه قبل به ۶.۲ درصد رسید. به طور کلی، قیمت‌ها نسبت به ماه قبل ۱ درصد افزایش یافتند.

گزارش مؤسسه ملی آمار و تحقیقات اقتصادی فرانسه همچنین نشان داد که تورم عمدتاً ناشی از افزایش هزینه‌های انرژی و مواد غذایی بوده که به ترتیب ۱۹.۱ درصد و ۱۲.۰ درصد در سال افزایش یافته است. این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که هزینه خدمات اندکی کاهش یافته است.

برونو لومر وزیر دارایی فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که اولویت اصلی اقتصادی این کشور کاهش قیمت انرژی و تورم مارپیچ است.

فرانسوا ویلروی دوگالو، رئیس بانک مرکزی فرانسه هفته گذشته پیش بینی کرد که اقتصاد این کشور دچار فرود سختی نخواهد شد، اگرچه یک "رکود محدود و موقت" ممکن است.

ویلروی به رادیو اروپا ۱ گفت: اقتصاد فرانسه "کمی بهتر از حد انتظار مقاومت می‌کند" و افزود که احتمالاً در سه ماهه پایانی سال جاری با سرعتی ناچیز به رشد خود ادامه خواهد داد.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر