طلای جهانی در مسیر کاهش اندکی بالا رفت

قیمت طلا امروز (جمعه) با کاهش ارزش دلار افزایش یافت، اما همچنان به اولین کاهش هفتگی خود در سه ماه اخیر ادامه داد.
کد خبر : ۱۴۳۱۰۱

به گزارش ایبِنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه به وقت شرقی با ۲.۹ درصد افزایش به ۱۷۶۳ دلار و ۵۰ سنت رسید و در مسیر کاهش هفتگی حدود ۰.۴ درصدی قرار گرفت. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۷۶۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

تحلیلگران کالای شرکت فیچ سولوشنز در یادداشتی اعلام کرند که طلا همچنان با افزایش ریسک‌های رکود، جنگ اوکراین و اوج گرفتن دلار آمریکا مواجه است. از سوی دیگر، افزایش خوش‌بینی نسبت به اقتصاد چین، همچنان خطرات بالای فدرال رزرو ایالات‌متحده برای افزایش بیشتر و تهاجمی‌تر نرخ‌ها از آنچه بازار انتظار دارد و اوج‌گیری تورم در سه ماهه سوم همچنان به فشار بر طلا ادامه می‌دهد.

ارز ایالات متحده همچنان به سمت بهترین هفته خود در یک ماه گذشته پیش می‌رفت، زیرا اظهارات تند مقامات فدرال رزرو و فروش خرده فروشی ماهانه داخلی قوی‌تر از حد انتظار، مانع از عقب‌نشینی ناشی از نشانه‌هایی از کاهش تورم شد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت شمش پس از ماه‌ها کاهش، بر اساس شرط‌بندی‌هایی که افزایش نرخ‌بهره در ایالات‌متحده کند خواهد شد، افزایش یافت، اما تحلیلگران گفتند که سرمایه‌گذاران نهادی محتاط هستند و سود‌های بیشتر ممکن است گریزان باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۱.۱۱ دلار در هر اونس، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۹۸۴.۵ دلار و پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۰۲۰ دلار و ۲۱ سنت رسید. با این حال، همه در تلاش بودند تا هفته را با کاهش قیمت به پایان برسانند.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر