رئیس فدرال رزرو بوستون:

مهار تورم بدون آسیب به مشاغل امکان پذیر است

مهار تورم بدون آسیب به مشاغل امکان پذیر است
رئیس فدرال رزرو بوستون ابراز امیدواری کرد که بتوان تورم را بدون آسیب به مشاغل مهار کرد.
کد خبر : ۱۴۳۱۳۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل ازسی ان بی سی، روز جمعه سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون این اطمینان را ابراز کرد که سیاست گذاران می‌توانند تورم را بدون آسیب زیادی به اشتغال مهار کنند. کالینز در اظهارات کنفرانس فدرال رزرو در بوستون در مورد بازار کار گفت: با افزایش نرخ ها، هدف ما مدیریت کندی رشد اقتصاد و تعادل بهتر تقاضای نیروی کار با عرضه است.

با وجود رکود قابل توجه، بازگرداندن ثبات قیمت ضروری است و واضح است که کار‌های بیشتری برای انجام دادن وجود دارد. وی گفت که فدرال رزرو درگیر کمپین کاهش تورم سرسام آور است. افزایش نرخ ها، نرخ استقراض یک شبه بانک مرکزی را به محدوده ۳.۷۵ تا ۴ درصد رسانده و سایر مقام‌های فدرال رزرو گفته اند که انتظار افزایش بیشتری را دارند.

کالینز در اظهارات خود به اهمیت کاهش تورم اشاره کرد و تشخیص داد که اقدام‌های فدرال رزرو می‌تواند قیمت را تعیین کند. وی یکی از اعضای رای‌دهنده کمیته بازار آزاد فدرال تعیین نرخ است که انتظار می‌رود نرخ وجوه خود را نیم درصد دیگر افزایش دهد و در ۱۳ تا ۱۴ دسامبر تشکیل جلسه می‌دهد.

کالینز گفت: خوش بین هستم که امکان برقراری مجدد تعادل بازار کار با افزایش اندک نرخ بیکاری وجود دارد در حالی که در مورد خطرات یک رکود بزرگ‌تر واقع بین هستم و افزود که فکر می‌کنم برای برقراری مجدد ثبات قیمت‌ها با کاهش رشد بازار کار که تنها افزایش اندکی در نرخ بیکاری را به دنبال دارد، راهی وجود دارد.

نظرات او در پی انبوهی از اظهارات مشابه از سوی همکارانش بود. جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس گفت که ممکن است نرخ وجوه تا ۷ درصد افزایش یابد و بازار‌ها را متزلزل کرد. سایر مقام‌ها هم گفتند که افزایش بیشتری را پیش بینی می‌کنند و انتظار دارند نرخ‌ها همچنان بالا بماند. بازار‌ها در گزارش هفته گذشته که نشان داد سرعت افزایش تورم کند شده، امیدوار شده بودند، اما کالینز گفت: آخرین داده‌ها، نه احساس و نه عزم من را به اندازه کافی کاهش داده است.

پیش‌بینی‌های فعلی فدرال رزرو برای تعیین اینکه نرخ‌ها برای کاهش تورم باید به چه رقمی برسند حدود ۵ درصد تعیین شده است، اگرچه ممکن است با جلسه ماه آینده، تغییر کند. در فدرال رزرو متعهد هستیم که تورم را در مدت زمان معقولی به هدف ۲ درصد برگردانیم. کالینز گفت: تنها زمانی که تورم پایین و باثبات باشد، به طور کلی اقتصاد و بازار کار به طور خاص برای همه آمریکایی‌ها به خوبی کار خواهد کرد.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر