املاک چند صد میلیون دلاری گروه صرافی اف تی اکس

املاک چند صد میلیون دلاری گروه صرافی اف تی اکس
والدین بنکمن فراید و کارکنان ارشد شرکت صرافی اف تی اکس، ملکی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار در باهاما خریده‌اند.
کد خبر : ۱۴۳۳۱۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از رویترز، سوابق رسمی اموال نشان داد که شرکت FTX متعلق به سم بانکمن فراید، والدین او و مدیران ارشد صرافی ورشکسته رمزارز FTX، حداقل ۱۹ ملک به ارزش نزدیک به ۱۲۱ میلیون دلار در باهاما در دو سال گذشته خریداری کرده اند. روز سه‌شنبه وکلای FTX جداگانه گفتند که یکی از واحد‌های این شرکت، ۳۰۰ میلیون دلار برای خرید خانه و املاک در باهاما جهت گذراندن تعطیلات کارکنان ارشد خود هزینه کرده است. درواقع FTX به صورت دارایی شخصی بانکمن فراید اداره می‌شده است. هنوز در این خصوص جزئیات بیشتری ارائه نشده است.

باتوجه به اسنادی که به رویت رویترز رسیده، اکثر خرید‌های انجام شده توسط صرافی FTX، خانه‌های مجلل ساحلی، شامل هفت آپارتمان در یک مجتمع تفریحی گران قیمت به نام آلبانی، با هزینه تقریباً ۷۲ میلیون دلار بوده اند. این اسناد نشان داد که این املاک خریداری شده توسط یکی از زیرمجموعه‌های صرافی FTX، قرار بوده به عنوان اقامتگاه پرسنل اصلی شرکت استفاده شود. رویترز درخصوص استفاده کنندگان ازاین اقامتگاه‌ها اطلاعاتی دردست ندارد.

امضای والدین بنکمن فراید (جوزف بنکمن و باربارا، استادان حقوق دانشگاه استنفورد) پای اسناد مربوط به خانه دیگری نزدیک به ساحل در خلیج اولد فورت مشاهده می‌شود. هنگامی که رویترز پرسید که چرا این زوج تصمیم گرفتند خانه‌ای برای تعطیلات در باهاما بخرند و هزینه آن را چگونه پرداخت کرده‌اند، سخنگوی پدرش گفت که بانکمن و فراید در تلاش برای بازگرداندن این ملک به FTX بوده‌اند.

وی گفت: آقای بانکمن و خانم فرید قبل از ورشکستگی FTX، به دنبال بازگرداندن سند به شرکت بوده‌اند. در حالی که اثبات شده FTX و کارمندانش املاک و مستغلاتی را در باهاما خریداری کردند و دفتر مرکزی این شرکت را در ماه سپتامبر سال گذشته به آنجا منتقل نموده اند، سوابقی که رویترز مشاهده کرده برای اولین بار حجم خرید افراطی آن‌ها و استفاده شخصی از برخی از آن‌ها را نشان می‌دهد.

FTX که در اوایل این ماه پس از برداشت‌های مالی گسترده توسط مشتریان اعلام ورشکستگی کرد، هیچ اظهارنظری نداشت. بنکمن فراید نیزبه درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد. بنکمن فراید به رویترز گفته که با ۹ همکار دیگرش در یک خانه زندگی می‌کرد. او گفت که FTX برای کارمندانش وعده‌های غذایی رایگان و سرویس رفت و امد داخلی اوبر در سراسر جزیره ارائه می‌کند.  فروپاشی FTX، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمز ارز‌های جهان، حدود ۱ میلیون طلبکار را با خسارتی بالغ بر میلیارد‌ها دلار مواجه کرده است.

رویترز گزارش داده که بنکمن فراید از ۱۰ میلیارد دلار از وجوه مشتریان بطورمخفیانه جهت تقویت تجارت خود استفاده کرده است و حداقل یک میلیارد دلار از این سپرده‌ها ناپدید شده است.  اوایل این ماه، در پرونده قضایی مربوط به ورشکستگی FTX در دادگاه منطقه دلاور، جان ری، مدیر اجرایی جدید FTX، گفت که او دریافته وجوه شرکتی گروه FTX برای خرید خانه و سایر اقلام شخصی برای کارمندان و مشاوران استفاده شده است. رویترز نتوانسته منشا وجوهی که FTX و مدیران آن برای خرید این املاک استفاده کرده‌اند را تعیین کند.

 رویترز سوابق دارایی بنکمن فراید در FTX، والدین وی و برخی از مدیران اصلی این شرکت را در اداره ثبت عمومی باهاما بررسی کرده است.FTX Property Holdings Ltd، یکی از  زیرمجموعه‌های صرافی FTX، ۱۵ ملک به ارزش نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ خریداری کرده است. گران‌ترین خرید آن یک پنت هاوس ۳۰ میلیون دلاری در آلبانی بوده که پیش از این تفرجگاه سالانه تایگر وودز برای میزبانی از مسابقات گلف بوده است.

سوابق ثبتی این پنت هاوس نشان داد که این ملک به عنوان  اقامتگاه پرسنل اصلی در تاریخ ۱۷ مارس توسط رایان سلامه، رئیس FTX Property خریداری شده است. هنوز سلامه به درخواست اظهار نظر پاسخی نداده است. سایر خرید‌های املاک و مستغلات گران قیمت شامل سه آپارتمان در One Cable Beach و یک اقامتگاه ساحلی در New Providence است.

سوابق نشان داد که مجتمع‌های مسکونی مذکور بین ۹۵۰ هزار تا ۲ میلیون دلار قیمت دارند و توسط رئیس سابق مهندسی FTX، گری وانگ، یکی از بنیان گذاران FTX، و بنکمن فراید برای خریداری شده‌اند. سینگ و وانگ نیز به درخواست‌ها جهت اظهار نظر پاسخی نداده اند. درحال حاضردفترمرکزی FTX خالی از سکنه است و مبلمان آن پشت برخی از پنجره‌ها قرار داده شده و تابلو‌ها کنده شده است. ملکی که ۴.۵ میلیون دلار هزینه داشته نیز خالی است. یکی از کارکنان شرکت گفت که کارمندان پس از ترک دفتر در اوایل ماه جاری به دفتر مرکزی بازنگشتند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها