در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

چرا قیمت سکه کاهشی شد؟

کاهش قیمت‌ها باعث شد امروز حباب سکه با کاهش، به کمتر از ۲ میلیون تومان همراه شود.
کد خبر : ۱۴۳۵۶۸

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبِنا با اشاره به نوسان محدود نرخ طلا در بازار‌های جهانی اظهار داشت: قیمت هر اونس طلا امروز ۱۷۵۶ دلار رسید. قیمت هر اونس نقره نیز ۲۱ دلار و ۴۱ سنت است.


وی با اشاره به اینکه امروز شاهد تغییرات کاهشی نرخ ارز و افت چند دلاری طلای جهانی بودیم اظهار داشت: بر این اساس قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با تعدیل همراه شده است.


کشتی آرای در ادامه در خصوص آخرین قیمت‌های بازار امروز طلا و سکه اظهار داشت: در معاملات امروز (سه شنبه هشتم آذرماه ۱۴۰۱) بر اساس قیمت ارز و قیمت جهانی طلا، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ۱۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تعیین شد که نسبت به روز قبل، ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت دارد.


وی افزود: نیم سکه به قیمت ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به رقم ۶  میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز به قیمت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان امروز دادوستد شد.


همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و ۵۳۵ هزار تومان رسید.

بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۷۰۵ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۷۹۱ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۸۷۶ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به ۲ میلیون و ۴۷ هزار تومان رسید.  

کشتی آرای در پایان اظهار داشت: کاهش قیمت‌ها باعث شد  امروز حباب سکه با کاهش به کمتر از ۲ میلیون تومان همراه شود و به رقم یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان برسد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر