چند هزار خودرو وارد کشور خواهد شد؟

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: میزان خودرو‌های وارداتی به توان مالی شرکت‌های واردکننده بستگی دارد.
کد خبر : ۱۴۳۷۱۶

به گزارش ایبِنا؛ مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تا سقف یک میلیارد یورو ارز برای واردات خودرو تخصیص داده شده است که با این رقم می‌توان ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کرد.

 

عبداله توکلی افزود: قانون ساماندهی خودرو در خرداد امسال ابلاغ شد و مصوبه هیئت وزیران نیز برای آیین نامه اجرایی واردات، در شهریور ماه به تصویب رسید، هم اکنون مانع خاصی برای واردات خودرو وجود ندارد و حتما امسال واردات انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه میزان خودرو‌های وارداتی به توان مالی شرکت‌های واردکننده بستگی دارد تاکید کرد: پیش بینی می‌کنیم تا ۱۰۰ هزار دستگاه وارد شود.

 

توکلی ادامه داد: اهرم افزایش کیفیت در صنعت خودروسازی، بحث رقابت پذیری است و هر چقدر ما صنعت را بسوی رقابت پیش ببریم می‌توانیم به افزایش کیفیت برسیم.

 

توکلی گفت: زیر ساخت‌های لازم برای واردات خودرو فراهم و رایزنی‌های لازم در حوزه‌های استاندارد، محیط زیست و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز انجام شده است. در حال حاضر خودروسازان برای انتقال فناوری نیز با شرکای خارجی خود در تعامل هستند و در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور خودرو‌های وارداتی خواهیم بود تا بازار خودروی کشور به سمت رقابت پیش برود.

ارسال‌ نظر
زیبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
۰
پس چرا وارد نمی کنید با این حرفا فقط مردم را سرگرم می کنید و همش وعده
فیلم و پخش زنده
بیشتر