انتقاد زلنسکی از تصمیم غرب برای محدود کردن قیمت نفت روسیه

انتقاد زلنسکی از تصمیم غرب برای محدود کردن قیمت نفت روسیه
زلنسکی گفت که تعیین سقف قیمت نفت روسیه معادل ۶۰ دلار در هر بشکه برای کرملین مناسب است.
کد خبر : ۱۴۳۷۲۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از شبکه الجزیره، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از تصمیم قدرت‌های غربی برای تعیین سقف قیمت نفت در دریای روسیه در بشکه‌ای ۶۰ دلار انتقاد کرد و آن را ضعیف و غیر جدی در اعمال فشار بر درآمد‌های خزانه‌داری روسیه توصیف کرد.

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که تعیین سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه به جای ۳۰ دلار که توسط لهستان و کشور‌های بالتیک پیشنهاد شده بود، سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار به روسیه اضافه می‌کند؛ و رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی معمول هر شب خود گفت: تعیین این سقف برای قیمت‌های روسیه تصمیم جدی نیست، زیرا این موضوع برای بودجه روسیه کاملاً مناسب است.

زلنسکی گفت که این پول نه تنها برای جنگ مصرف می‌شود، بلکه برای بی ثبات کردن کشور‌هایی که از تصمیم گیری جدی در این زمینه اجتناب کرده اند نیز استفاده خواهد شد؛ کیف اوایل روز شنبه از تصمیم اتحادیه اروپا، استرالیا و گروه هفت استقبال کرده بود.


آندریچ یرماک، مدیر دفتر رئیس جمهور اوکراین در برنامه تلگرام گفت: "ما به هدف خود می‌رسیم و اقتصاد روسیه نابود خواهد شد و بهای تمام جنایات خود را خواهد پرداخت و مسئولیت تمام جنایات خود را بر عهده خواهد گرفت. "(سقف قیمت) باید به ۳۰ دلار کاهش می‌یافت تا روسیه سریعتر از بین برود. "

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر