تورم در آلمان سنت هدایای کریسمس را کمرنگ کرد

یک چهارم آلمانی‌ها به دلیل افزایش قیمت‌ها، امسال هدیه کریسمس نمی‌خرند.
کد خبر : ۱۴۳۷۶۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشا تودی، با استناد به یک نظرسنجی گزارش شده که تعداد زیادی از مردم به دلیل افزایش قیمت‌ها از سنت خرید هدیه کریسمس چشم پوشی می‌کنند. روز شنبه روزنامه بیلد با استناد به نظرسنجی موسسه پاسخ‌های نوین اجتماعی (INSA)  گزارش داد که تقریبا یک چهارم آلمانی‌ها امسال به دلیل تورم بالا هدایای کریسمس نمی‌خرند.

بر اساس این گزارش، ۲۳ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که اصلاً هدایای کریسمس نخواهند خرید، در حالی که ۲۲ درصد گفتند که باید از پس انداز خود برای خرید هدایا استفاده کنند. ۳ درصد دیگر گفتند که ممکن است مجبور شوند برای خرید هدایا بدهی بدهند.

به طور کلی، کمتر از نیمی از افراد مورد بررسی گفتند که می‌توانند خرید‌های کریسمس را در بودجه خود جای دهند. در این گزارش اطلاعاتی در مورد تعداد شرکت کنندگان در نظرسنجی ارائه نشده است. بیلد خاطرنشان کرد که هزینه هدایای کریسمس در آلمان امسال در مقایسه با سال ۲۰۲۱ حدود ۵۶ درصد افزایش یافته است، بر اساس پلتفرم مقایسه قیمت Idealo، که قیمت بیش از ۱۲۰ هدیه محبوب کریسمس را تجزیه و تحلیل کرده بود.

بر اساس داده‌های اداره آمار فدرال (دستاتیس)، نرخ تورم سالانه آلمان در ماه اکتبر تا ۱۰.۴ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد تاریخی رسید. در حالی که این اداره هنوز اطلاعات ماه نوامبر را منتشر نکرده، انتظار دارد نرخ تورم بالای ۱۰ درصد باقی بماند. این قیمت‌ها عمدتا ناشی از افزایش هزینه‌های انرژی است که به دنبال کاهش عرضه گاز از روسیه در بحبوحه تحریم‌های غرب بر این کشور افزایش یافت.

ماه گذشته، INSA نظرسنجی دیگری انجام داد که نشان داد نیمی از آلمانی‌ها فکر می‌کنند برلین در مقابله با بحران انرژی شکست خورده، در حالی که نزدیک به ۳۰ درصد می‌گویند که قادر به پرداخت هزینه انرژی در ماه‌های آینده نخواهند بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر