در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

عقب گرد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد که نسبت به روز قبل کاهش دارد.
کد خبر : ۱۴۳۸۵۳

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با ایبِنا با اشاره به کاهش قیمت‌ها بازار جهانی طلا اظهار داشت: امروز هر اونس طلا ۱۷۷۲ دلار است که نسبت به دیروز ۲۶ دلار کاهش قیمت دارد. این در حالی است که در روز‌های پایانی هفته قبل، قیمت طلا به کانال ۱۸۰۰ دلار افزایش پیدا کرده بود. همچنین هر اونس نقره ۲۲ دلار و ۵۵ سنت و قیمت هر اونس پلاتین هم ۱۰۰۶ دلار است.

وی در ادامه در خصوص آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز تهران گفت: در معاملات امروز (سه شنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۷ میلیون تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

وی افزود: نیم سکه به قیمت ۱۰ میلیون تومان معامله شد. ربع سکه نیز به رقم ۷ میلیون تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز به قیمت ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان امروز دادوستد شد.

همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به رکورد ۶ میلیون و ۸۴۵ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید.

بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۷۵۵ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار نیز امروز یک میلیون و ۸۴۳ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۹۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به ۲ میلیون و ۱۰۶ هزار تومان رسید.  

کشتی آرای در پایان اظهار داشت: حباب سکه تمام بهار آزادی امروز در محدوده ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود که نسبت به روز قبل، افزایش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر