16 آذر 1401 - 10:24

خبر جدید تامین اجتماعی برای بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش ۱۲۰ درصدی سهم این سازمان در پرداخت حق بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران خبر داد.
کد خبر : ۱۴۳۸۷۸

به گزارش ایبِنا، میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در دیدار رئیس هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و همچنین تعدادی از رؤسای کانون‌های بازنشستگان با اشاره به اینکه موضوع درمان بازنشستگان همواره یک اولویت برای کشور و دولت و سازمان تأمین اجتماعی است، اظهار کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز موضوع درمان بازنشستگان را مورد تأکید قرار داده‌اند و چند جلسه با موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان برگزار شده که جوانب مختلف موضوع با همفکری و مشارکت بازنشستگان عزیز بررسی شده است.

 

وی گفت: بهبود و ارتقای سطح درمان بازنشستگان از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی است و ما ارائه خدمات به بازنشستگان عزیز را مایه افتخار می‌دانیم و خدا را شاکریم که توفیق خدمت به آن‌ها را نصیب ما کرده است. به‌رغم محدودیت و مشکلات تأمین منابع، امسال هم مانند سال گذشته ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی بازنشستگان از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت خواهد شد و به این ترتیب سازمان تأمین اجتماعی با افزایش ایجاد شده در سقف تعهدات قرارداد، به ازای هر فرد بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش، ماهانه مبلغ ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان از مبلغ حق بیمه تکمیلی پرداخت خواهد کرد.

 

محمد اسدی؛ رئیس هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین‌اجتماعی نیز با اعلام انعقاد قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان از ابتدای آذر ماه ۱۴۰۱ گفت: سازمان تأمین اجتماعی در مورد انعقاد قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان، همکاری بسیار خوبی با کانون عالی داشت و ۵۰ درصد حق بیمه بازنشستگان را سازمان تأمین اجتماعی تأمین و پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ریالی مشارکت سازمان تأمین اجتماعی در قرارداد سال جدید افزایش بسیار قابل توجهی داشته است، افزود: سقف تعهدات بیمه تکمیلی در قرارداد جدید برای موارد خدمات بستری فوق‌تخصصی به ۷۵ میلیون تومان و در بستری عمومی به ۳۵ میلیون تومان افزایش یافته است که این افزایش با توجه به نیاز ویژه این قشر به خدمات سلامت، دغدغه‌های آنان را پوشش خواهد داد.

 

همچنین علی‌اصغر بیات؛ عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در این مراسم گفت: در قرارداد جدید بیمه تکمیلی سقف تعهدات شرکت بیمه‌گر ۸۰ درصد افزایش یافته و مقرر شده است شرکت بیمه‌گر بلافاصله بعد از کسر سهم بیمه‌گر پایه، مبالغ هزینه شده از سوی بازنشستگان را در قالب قرارداد پرداخت کند. 

ارسال‌ نظر
سپهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
۰
تامین اجتماعی ۲درصد بابت درمان کم میکنه از اینور منت سر بیمه شدگانش میگذاره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
۰
با این خبرها تأمین اجتماعی می خواهد زیر بار قانون همسان سازی حقوق را پوشش دهد. چرا آن قانون برای خدمات دولتی ها اعمال شده ولی برای تأمین اجتماعی ها اعمال نمی شود؟!
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
۰
بیمه ۹۰ تومانی رو کردن ۲۰۰ تومان خبر خوششون
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
۰
چندان هم تکمیل نیست، اگر میشد هزینه های انواع پروتزهای ثابت ومتحرک دندانپزشکی را هم شامل شود خیلی خوب وعالی میشد. همچنین اکثر مراکزدرمانی،قابل استفاده بدون دریافت اولیه هزینه ها، اقدامات درمانی واساسی را بعمل میآوردند عالی میشد، هرچه قدر سبکتر، کمک و مساعدت بکنند خیلی خوب میشود، انشالله درمراحل بعدی عقدقرارداد چنین اقداماتی را معمول دارند. ممنون
خانم مظفری
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
۰
ایا هزینه دندانپزشکی شامل بیمه تکمیلی میشود؟
حمید
United States of America
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
۰
شمارو به خدا خدمات دندانپزشکی رو هم جز بیمه تکمیلی قراربدین هزینه دندانپزشکی برای ما خیلی زیاده توانای رونداریم
امیر فرزان‌ عظیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
۰
سلام .
برای چی از من جانباز ۲درصد حق بیمه کسر میکنن من بیمه تکمیلی دی هستم و بنیاد شهید منو بیمه تکمیلی کرده از نباید حق بیمه ۲ درصد کم کنن خواهش میکنم رسیدگی کنید من حقوقم کم است و در فقر زندگی میکنم خواهش میکنم به وضعیت من رسیدگی کنید . اجرکم عندالله .
بابا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵
۰
سازمان تامین اجتماعی به چه دلیل بدون مناقصه دوباره باآتیه سازان حافظ قرارداد بست با وجود اینکه این شرکت آتیه سازان رابیشتر مراکز پزشگی قبول ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۲
۰
چرا بااعداد بازی میکنند ۲درصد را برای همیشه حذف کنند مثل معوقه ای که مربوط به فروردین بود معلوم نیست مابه التفاوت را چطور محاسبه کردند یا اینکه تا سال قبل خیلی ازبازنشستگان حداقل بگیر بحساب می امدند درسال جدید سایرسطوح شدنددرسال قبل کلا سازمان ۴ماه ازبیمه تکمیلی را پرداخت کرد ودرسال جدید تااخرابان ۸ماه را پرداخت نکرد امسال هم حتما ۴ماه میدهد به سال اینده که برسد قطع میکنند
صدای بازنشستگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۴
۰
اقای مدیر عامل ۲۵ درصد طلب بازنشستگان چه شد .
محمد کریمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
۰
اگر خود سازمان در هر شهر بیمارستان مخصوص بیمه شدگان تاسیس میکرد بجای اینکه پولهای بیمه تکمیلی تو جیب یکعده بره،صرف این قشر میشد و تازه همه چیز هم شفاف بود،یک حساب سر انگشتی بکنید ببینید چه پول هنگفتی سالانه تکمیلی از ما میگیره در مقابل....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
۰
سلام پس چرا بابت ویزیت و نسخه دارو هیچ مبلغی پرداخت نمی کنند این هم باید جزو تعهدات بیمه می بود چون بیمه های دیگر بخشی را پرداخت می کنند.
پرویز گل تپه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۳
۰
سلام ، چرا بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی هزینه دارو ( آمپول اینفلاکسیماب ) را پرداخت نمی کند، من مجبورم هر دوماه بصورت بستری در بیمارستان رازی بعداز خرید ۵ عدد آمپول و دیگر هزینه ها جمعا حدود ۸۰۰،۰۰۰ تومان بپردازم ولی بیمه تکمیلی حافظ حتی یک ریال را بمن نمی دهد چرا !!!!
فیلم و پخش زنده
بیشتر