تجارت روسیه و چین در ۱۱ ماه ۳۲ درصد رشد کرد

اداره کل گمرک چین در گزارشی در مورد تجارت روسیه و چین تأیید کرد که این تجارت به رکورد ۱۴۶.۸۸۷ میلیارد دلار رسیده است.
کد خبر : ۱۴۳۹۱۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از شبکه المیادین، اداره کل گمرک چین اعلام کرد که تجارت روسیه و چین در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۲، ۳۲ درصد رشد داشته و به رکورد ۱۷۲.۴۰۶ میلیارد دلار رسیده است.

در طول دوره گزارش، چین کالا‌هایی به ارزش ۶۷.۳۳۴ میلیارد دلار به روسیه وارد کرد که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱، ۱۳.۴ درصد افزایش داشت و تحویل از روسیه به چین با ۴۷.۵ درصد افزایش به ۱۰۵.۰۷۲ میلیارد دلار رسید.

به طور جداگانه، در ماه نوامبر، تجارت بین دو کشور به ۱۸.۲۵۶ میلیارد دلار بالغ شد، در صورتی که روسیه ۱۰.۴۵ میلیارد دلار کالا به چین عرضه می‌کرد. چین به روسیه ۷.۷۱ میلیارد دلار کالا داد.

چند روز پیش روسیه اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری با چین طی ۱۰ ماه امسال به ۱۵۰ میلیارد دلار رسیده و بعداً سالانه به ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

سال گذشته تجارت بین دو کشور ۳۵.۸ درصد افزایش یافت و به رکورد ۱۴۶.۸۸۷ میلیارد دلار و تجارت بین ایالات متحده و چین در ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۲ با ۲.۴ درصد افزایش به ۶۹۷.۶۹۴ میلیارد دلار رسید.

گفتنی است که ایالات متحده همراه با انجمن کشور‌های جنوب شرق آسیا و اتحادیه اروپا همچنان در جمع سه شریک تجاری بزرگ چین باقی ماند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر