قانون پیشنهادی سناتور‌های ایالات متحده در حوزه آزادی اطلاعات بانک‌ها

سناتور‌های ایالات متحده در راستای افزایش شفافیت در بانک‌های فدرال رزرو ایالتی، قانون جدیدی را پیشنهاد کردند.
کد خبر : ۱۴۳۹۵۷

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از رویترز، سناتور دموکرات الیزابت وارن و سناتور جمهوری خواه پت تومی با هم  قانونی را پیشنهاد کرده اند که دریافت اطلاعات از ۱۲ بانک  فدرال رزرو آمریکا را آسان‌تر می‌کند. این دو سناتور روز جمعه در بیانیه مطبوعاتی گفتند که قانون پیشنهادی آنها، در کنار سایر تغییرات، بانک‌های فدرال رزرو را تحت آنچه قانون آزادی اطلاعات یا FOIA نامیده می‌شود، قرار می‌دهد.

بانک‌های فدرال رزرو ایالتی، در حالی که تحت نظارت شورای حکام واشنگتن هستند، در واقع موسسات شبه خصوصی هستند که در مالکیت بانک‌های خصوصی محلی هستند. بانک‌های فدرال رزرو ایالتی به سیاست‌گذاری پولی کمک می‌کنند و فدرال رزرو نیویورک، آن را اجرا می‌کند و در عین حال بانک‌های محلی را نیز تنظیم می‌کنند و به شرکت‌های مالی خدمات ارائه می‌دهند. آن‌ها در حال حاضر به طور رسمی مشمول FOIA نیستند.

در بیانیه مطبوعاتی، دفتر سناتور وارن آمده است که این قانون اطمینان حاصل می‌کند که بانک‌های فدرال رزرو ایالتی به سوالات کنگره پاسخ می‌دهند. هر دو سناتور مدتی است که بانک مرکزی را برای دریافت اسناد مختلف در زمینه مسائل اخلاقی و سایر موارد تحت فشار قرار داده و گفته‌اند بانک‌هایی که با آن‌ها تماس گرفته‌اند، پاسخگو نبوده‌اند.

این قانون، دفتر بازرسی کل بانک مرکزی را هم تقویت می‌کند، در حال حاضر ناظر داخلی آن، که در حال بررسی معاملات بازار مالی چند رئیس بازنشسته و در حال خدمت بانک ایالتی، هستند. در اوایل سال جاری، بازرس کل، جروم پاول، رئیس کل فدرال رزرو و ریچارد کلاریدا، رئیس سابق فدرال رزرو را از تخلفات تجاری تبرئه کرد، حتی در شرایطی که منتقدانی هستند که دقیق بودن این بررسی را زیر سوال بردند.

بازرس کل فدرال رزرو توسط رئیس کل فدرال رزرو تعیین می‌شود و قانون پیشنهادی مزبور، آن را تغییر می‌دهد تا انتصاب رئیس تحقیقات را منوط به تایید سنا کند. این قانون، تمامی آژانس‌های نظارتی مالی دولتی را از رد درخواست‌های کنگره برای اطلاعات حوزه اخلاق محروم می‌کند.

دفتر وارن گفت این قانون، نظارت کنگره بر فدرال رزرو و سایر آژانس‌های نظارت مالی را تقویت می‌کند. سخنگوی فدرال رزرو از اظهار نظر در مورد این قانون خودداری کرد. یکی از ناظران فدرال رزرو مردد بود که این قانون آینده‌ای داشته باشد. کریشنا گوها، تحلیل گر Evercore ISI، به مشتریان گفت: بعید است که این لایحه تصویب شود، اما تمایل دو حزب برای جلب توجه پیوسته به همراه دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر