به گزارش خبرنگار ایبِنا، شاخص کل بازار سرمایه در روز شنبه، ۱۹ هزار و ۹۲ واحد افت کرد و در کانال یک میلیون و ۳۸۳ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۱.۳۶ درصد عقب نشست.


همچنین شاخص قیمت ۴ هزار و ۳۵۰ واحد افت کرد و در کانال ۳۱۵ هزار و ۳۱۴ واحدی ایستاد.


شاخص هم وزن نیز ۴ هزار و ۲۵۴ واحد افت کرد و در کانال ۴۱۲ هزار و ۸۳۰ واحدی ریزش کرد.


در این بازار ۳۶۵ هزار معامله به ارزش ۴۰ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال انجام شد.


شاخص آزاد شناور نیز ۱.۲۹ درصد معادل ۲ هزار واحد ریزش کرد و در کانال یک میلیون و ۸۰۴ هزار واحدی قرار گرفت.


در این روز شاخص بازار اول ۱.۴۸ درصد معادل ۱۵ هزار واحد افت کرد و در کانال یک میلیون ۳۶ هزرا واحدی ایستاد.


شاخص بازار دوم نیز ۱.۲۲ درصد نزول کرد و در کانال دو میلیون و ۷۱۴ هزار واحدی توقف کرد.


در این روز به ترتیب نماد‌های میدکو، فولاد، وپاسار، خودرو و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل تداوم ریزش بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های آسیاتک، خمهر، سدشت و شکلر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.



اولین روز معاملاتی هفته بازار سهام روز خوبی برای اهالی بازار سهام نبود و در این روز گروه‌های تاثیرگذار و به خصوص گروه خودروسازی با افت قیمتی کار خود را به پایان رساندند. گروه خودرو همچون روز‌های گذشته بیشترین حجم معاملات را از آن خود کرد و حدود یک سوم از حجم معاملات به این گروه رسید. این در حالی است که گروه خودرو عرضه‌های زیادی در بورس کالا در این هفته دارد. پیش بینی می‌شد که تعداد زیاد عرضه خودرو در این هفته در بورس کالا موجب شود تا نقدینگی‌ها به این سمت حرکت کند و شاخص گروه خودرو و همچنین شاخص کل را تقویت کند، اما در عمل این رشد محقق نشد.


در بازار امروز بورس کالا تا ساعت ۱۲.۳۰ دقیقه دو خودرو در بورس کالا معامله شد که جزئییات آن را در زیر مشاهده می‌کنید.
تارا اتوماتیک نقره‌ای تیتانیوم IKCO-TARAATS-۰۰ با عرضه ۱۲۵ دستگاه در تاریخ تحویل تحویل ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ با ۳۷.۲۹ درصد رقابت معامله شد، قیمت پایه این خودرو ۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال عرضه شده بود در نهایت به قیمت ۵,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال معامله شد. تعداد متقاضیان این خودرو به ۱,۰۸۱ نفر رسید.


پژو ۲۰۷ اتوماتیک مشکی آبنوس IKCO-PEUG۲۰۷ABA-۰۰ با عرضه ۱۵۰ دستگاه در تاریخ تحویل تحویل ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ با ۱.۸۲ درصد رقابت معامله شد، قیمت پایه این خودرو ۳,۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال عرضه شده بود در نهایت به قیمت ۳,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال معامله شد. تعداد متقاضیان این خودرو به ۱۶۵ نفر رسید.


همچنین ریزش نفت نیز تاثیر خود را بر بازار سرمایه گذشته به طوری که در هفته گذشته شاهد رکورد در افت قیمت نفت بودیم که در چند ماه گذشته بی سابقه است، ریزش قیمت نفت موجب شد تا شاخص گروه فرآورده‌های نفتی با کاهش قیمتی مواجه شود. اما برخی از تحلیل گران بازار سرمایه عنوان می‌کنند که با وجود افت قیمت نفت، اما کرک اسپرد فرآورده‌های نفتی در هفته گذشته به طور متوسط حدود ۱.۵ درصد تقویت شد.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر