افزایش شدید قیمت بنزین و گازوئیل در اتریش/ قیمت گاز و چوب دو برابر شد

افزایش شدید قیمت بنزین و گازوئیل در اتریش  قیمت گاز و چوب دو برابر شد
آژانس انرژی اتریش اعلام کرد که قیمت حامل‌های انرژی در این کشور طی ۱۲ ماه منتهی به ماه اکتبر افزایش شدیدی داشته است.
کد خبر : ۱۴۴۱۰۲

به گزارش ایبِنا، آمار‌های آژانس انرژی اتریش نشان می‌دهد که قیمت گاز طبیعی در این کشور در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۹ درصد افزایش یافته و بیش از دو برابر شده است.

در ماه اکتبر همچنین قیمت گاز فقط در طول یک ماه ۵.۶ درصد بالا رفت.

شاخص قیمت انرژی ارائه‌شده از سوی این آژانس حاکی از آن است که در طول ۱۲ ماه منتهی به ماه اکتبر سال جاری، قبوض انرژی خانوار‌ها در این کشور به طور متوسط بیش از ۵۰ درصد رشد کرده است.

افزایش شدید قیمت بنزین و گازوئیل در اتریش/قیمت گاز و چوب دو برابر شد

این آژانس همچنین اعلام کرده که در ماه اکتبر قیمت حامل‌های انرژی در این کشور در سطوح بالایی قرار داشته و اصلی‌ترین پیشران افزایش تورم در این کشور بوده است به گونه‌ای که قیمت نفت سفید ۹۴.۵ درصد رشد کرده و قیمت گازوئیل هم ۴۸.۶ درصد بالا رفته است.

قیمت برق در این کشور اروپایی نیز ۲۴.۸ درصد رشد کرده و هزینه گرمایش خانه‌ها هم ۶۱.۵ درصد بالا رفته است.

از آنجا که بسیاری از خانوار‌ها در اتریش به دنبال یافتن سوخت‌های دیگر برای گرم کردن خانه‌های خود هستند، قیمت پالت‌های چوبی هم در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته ۱۶۳ درصد بالا رفته است. قیمت هیزم هم ۸۱.۷ درصد در طول یک سال رشد کرده است.

آژانس انرژی اتریش اعلام کرده که هم اکنون قیمت گازوئیل در این کشور از قیمت بنزین هم گران‌تر شده و در ماه اکتبر مردم این کشور برای پر کردن یک باک ۵۰ لیتری خودرو با بنزین مجبور بوده‌اند نزدیک ۸۵ یورو معادل ۹۰ دلار پول بدهند و این در حالی است که یک ماه قبل از آن هزینه پرکردن این باک ۲۰ یورو کمتر تمام می‌شد. از سوی دیگر هزینه همین مقدار گازوئیل در ماه اکتبر ۱۰۰ یورو بوده است.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر