آغاز ورود نقدینگی به بورس

در روز‌های دوشنبه و سه شنبه شاهد ورود حجم عظیمی از نقدینگی به بازار سهام بودیم.
کد خبر : ۱۴۴۱۴۹

به گزارش خبرنگار ایبِنا، پس از ۱۶ روز خروج نقدینگی حقیقی از بازار سهام در روز دو شنبه شاهد ورود ۲۴۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به بازار سهام بوده ایم.

ورود نقدینگی به بازار سهام دلایل بنیادی دارد، زیرا که بازار سهام نسبت به سایر بازار‌های موازی عقب افتاده است.


از طرف دیگر گزارش تولید و فروش ماهانه شرکت‌های بورسی حاکی از آن است که در دوره ۸ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بسیار جذابی داشته و بازده شرکت‌های بورسی رشد بسیار زیادی داشته است، به خصوص در صنعت خودروسازی این رشد مشهود‌تر است.


گروه خودرو به دلیل عرضه خودرو‌ها در بورس کالا که موجب شده است تا خودروسازان از قیمت گذاری دستوری خلاص شوند، به طوری که این شرکت‌ها را از کارخانه زیان سازی به کارخانه تولید سود تبدیل کنند. این عامل خود محرک خوبی برای جذب نقدینگی به بازار سهام است.


شواهد حاکی از آن است که ورود نقدینگی به بازار سهام آغاز شده است و این ورود نقدینگی نوید بخش شاخص کل دومیلیون واحدی را در گام اول می‌دهد.


تنها در روز دوشنبه با ورود ۲۴۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی، توانست شاخص کل را ۲۰ هزار واحد تقویت کند و بازار سهام را یک دست سبز پوش کند.


به خصوص در روز دوشنبه شاهد ورود حجم زیادی از نقدینگی به نماد‌های بانکی بوده ایم، زیرا سهم‌های این گروه دارای بنیاد بسیار قوی هستند، اما تا کنون نقدینگی خاصی به این گروه ورود نکرده است؛ بنابراین این گروه جای رشد بسیار زیادی دارد.


لازم به ذکر است که در معاملات روز سه شنبه نیز حدود ۵۰۴ میلیارد تومان از سوی سهامداران خرد جذب بازار شد. ارزش معاملات خرد در این روز به ۵.۹ هزار میلیارد تومان رسید.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
برچسب ها: بورس بازار سهام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر