افزایش غافلگیرکننده ذخایر نفت خام آمریکا؛

قیمت نفت کاهش یافت

افزایش قابل توجهی در ذخایر نفت خام آمریکا وجود داشته و قیمت نفت کاهش یافت و نگرانی از تضعیف تقاضا با وجود کاهش عرضه را افزایش داد.
کد خبر : ۱۴۴۱۷۰

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، درمبادلات اولیه روز چهارشنبه، داده‌های صنعت نشان داد به جای کاهش پیش‌بینی تحلیل گران، افزایش قابل توجهی در ذخایر نفت خام آمریکا وجود داشته و قیمت نفت کاهش یافت و نگرانی از تضعیف تقاضا با وجود کاهش عرضه را افزایش داد.

بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۳۰ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۷۵.۰۹ دلار در ساعت  ۴:۵۸ صبح به وقت تهران، رسید که نسبت به جلسه قبل ۳ درصد افزایش داشت. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۸ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش به ۸۰.۳۰ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش منابع بازار به نقل از داده‌های موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۹ دسامبر حدود ۷.۸ میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که تحلیل انتظار کاهش ۳.۶ میلیون بشکه‌ای در ذخایر را داشتند.

داده‌های API نشان داد که ذخایر نیز جهش کردند و موجودی بنزین حدود ۹۰۰ هزار بشکه و ذخایر محصولات تقطیری ۳.۴ میلیون بشکه افزایش یافت. افزایش ذخایر بنزین کمتر از انتظار تحلیل گران بود، اما افزایش ذخایر محصولات تقطیری، که شامل نفت گرمایشی و سوخت جت می‌شود، بیش از انتظار بود.

داده‌های موجودی کالا با روند صعودی مخالفت کرد که باعث شد بازار در جلسه قبل به دلیل امید به احیای تقاضای چین با کاهش محدودیت‌های کرونا و کاهش ارزش دلار پس از کاهش نرخ تورم در ایالات متحده، ۳ درصد رشد کند.

تحلیل گران با استناد به داده‌های شرکت چینی واری فلایت، نشانه‌هایی از افزایش سفر‌های داخلی در چین را برجسته کردند، به طوری که پرواز‌ها در روز دوشنبه از ۲۲ درصد در ۲۹ نوامبر به حدود ۶۵ درصد از سطوح قبل از همه‌گیری افزایش یافته است. بازار فعلی در این هفته با قطع شدن خط لوله کی استون شرکت تی سی انرژی کورپ که روزانه ۶۲۰ هزار بشکه نفت خام کانادا را به ایالات متحده می‌فرستد، حمایت شده است.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها