ثبات بازار کار و بهبود نرخ بیکاری در اتریش

در مقایسه با سال قبل از کرونا، تقریباً در همه بخش‌های اتریش رشد قابل توجهی در تعداد مشاغل وجود داشته است.
کد خبر : ۱۴۴۱۸۷

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از الامارات الیوم، مارتین کوچر، وزیر کار و اقتصاد اتریش، تداوم ثبات بازار کار و بهبود نرخ بیکاری در اتریش را به سطح کمتر از حدود ۴۰۰۰۰ نفر در مقایسه با تعداد بیکاران طی مدت مشابه سال گذشته تایید کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مقایسه با سال قبل از بحران یعنی همه‌گیری کرونا ۲۰۱۹، تقریباً در همه بخش‌ها رشد قابل توجهی در تعداد مشاغل وجود داشته است.


وزیر کار با ارائه آخرین آمار رسمی که حاکی از کاهش تعداد بیکاران است، علت بهبود وضعیت بازار کار در اتریش را اثرات مثبت ناشی از لغو محدودیت‌های پیشگیرانه مرتبط با کرونا دانست.


وی گفت: بازار کار به دلیل چالش‌های سال‌های اخیر در برابر بحران‌ها مقاوم‌تر شده است.

 

در مقایسه با دوره قبل از شیوع همه‌گیری کرونا، در اواسط دسامبر ۲۰۱۹، آمار رسمی نشان می‌دهد که تعداد بیکاران و ثبت‌نام‌شدگان در برنامه‌های آموزشی، ۳۵۰۷۰ نفر بیشتر از الان بود و در سال ۲۰۲۰ این تعداد ۱۳۶۵۲۵ نفر بیشتر بود که نشان دهنده موفقیت بازار کار اتریش در غلبه بر اثرات منفی اپیدمی کرونا است.


این ارقام نشان دهنده افزایش تعداد افراد شاغل در اتریش و رشد اندازه مشاغل در مقایسه با سال قبل از بحران ۲۰۱۹ است. به خصوص بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات که حدود ۱۴ درصد رشد داشته، بخش بهداشت و خدمات اجتماعی با ۱۱.۵ درصد رشد و بخش انرژی حدود ۶ درصد رشد داشته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها