۸ محصول جدید سایپا به بازار می‌آید

مدیرعامل سایپا: در سال آینده برای نخستین بار ۸ محصول جدید که ۳ محصول تجاری و ۵ محصول سواری است به بازار عرضه خواهد شد.
کد خبر : ۱۴۴۲۰۶

به گزارش ایبِنا، محمدعلی تیموری گفت: محصولات گروه خودرو سازی سایپا اقتصادی و به روز است و تمامی استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس می‌کند و در سال آینده برای نخستین بار ۸ محصول جدید که ۳ محصول تجاری و ۵ محصول سواری است به بازار عرضه خواهد شد که به نوعی رکوردی خاص در عرضه محصولات جدید به بازار است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به روند فعلی تولید در سایپا گفت: در حال حاضر تولید این گروه خودروساز به ۲ هزار دستگاه در روز رسیده و حال اینکه در گذشته تیراژ تولید در حدود هزار و ۱۰۰ دستگاه بود.

وی با بیان اینکه در صورتی که محصولات در بورس کالا عرضه شود برای شرکت‌های تولید کننده سود بهتری حاصل می‌شود گفت: در سال گذشته از فروش محصولات گروه سایپا ۳۵ هزار میلیارد تومان حاصل شد و امسال تا کنون نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد محقق شده که این افزایش ناشی از تغییر نرخ و مبلغ خودرو نبوده چراکه افزایش قیمت محصول از سال گذشته تا کنون انجام نشده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: این افزایش حاصل شده به دلیل افزایش تیراژ و تنوع محصولاتی است که در سایپا تولید و عرضه شده و امیدواریم با همین روند تا پایان سال میزان فروش سایپا به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد و برنامه سال آینده این گروه خودروساز بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تعریف شده است.

وی گفت: تحقق این برنامه‌ها بدون حضور و حمایت سیستم بانکی امکان پذیر نیست و سرمایه درگردش و همچنین توسعه سبد محصولات که سایپا نیاز دارد از طریق سیستم بانکی تامین خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه امسال سال سختی برای صنعت خودروسازی و سایپا بود گفت: در ابتدای سال تسهیلاتی که هر ساله شورای پول و اعتبار به شرکت‌های خودروسازی به منظور ایجاد شرایط بهتر تولید اختصاص می‌داد، حذف شد و عملا ورود نقدینگی به صنعت انجام نشد. همچنین سه خودرو پرتیراژ این گروه خودروساز که حدود ۸۰ درصد تولیدات سایپا را به خود اختصاص می‌داد بر اساس نظر سازمان استاندارد از تولید خارج شد که با سختی‌های خاصی همراه بود، اما با این حال با برنامه ریزی که در گروه سایپا صورت گرفت توانستیم تیراژ تولید را افزایش دهیم و با محصولات دیگر جایگزین کنیم.

وی گفت: سال گذشته ۳۹۰ هزار خودرو در سایپا تولید شد و در سال جاری با وجود مشکلاتی که بیان شد تولید گروه سایپا به ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید و با تکمیل ۵۰ هزار خودرو‌های ناقص در کف پارکینگ، تولید مجموع سایپا ۵۵۰ هزار دستگاه خواهد بود.

ارسال‌ نظر
ج ف بسیجی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
۰
چه فایده خریدش برای من و بچه هام آرزو شده
فیلم و پخش زنده
بیشتر