ایتالیا افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا را محکوم کرد

ایتالیا افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا را محکوم کرد
سه وزیر ارشد ایتالیا، نظر‌های منفی غیرمعمولی درباره سیاست تنظیم کننده مالی منطقه یورو دارند.
کد خبر : ۱۴۴۲۹۷

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز جمعه وزرای ایتالیا به بانک مرکزی اروپا در مورد افزایش مجدد نرخ بهره انتقاد کردند و این تصمیم را گیج‌کننده و دیوانه‌کننده خواندند. اظهارات سه وزیر ارشد دولت ایتالیا که اخیراً منصوب شده اند، پس از آن بیان شد که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره خود را در روز پنجشنبه نیم درصد افزایش داد. بیم آن می رود که این اقدام با هدف مهار تورم، بر یکی از بدهکارترین کشورهای منطقه یورو فشار مالی وارد کند.

مدت کوتاهی پس از اعلام این خبر، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا در توییتر نوشت که افزایش نرخ بهره معنی ندارد و به طعنه از کریستین لگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا برای این هدیه کریسمس تشکر کرد. کروستو نموداری منتشر کرد که نشان دهنده افزایش فاصله بین هزینه‌های استقراض آلمان و ایتالیا در کنار نظرات خود بود.

وی همچنین از برنامه این تنظیم کننده برای کاهش خرید اوراق قرضه دولتی انتقاد کرد و این اقدام را نابخردانه خواند و گفت که تصمیم‌های بانک مرکزی اروپا با سطحی‌نگری گرفته می‌شود. روز جمعه آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه و معاون نخست‌وزیر ایتالیا گفت که با افزایش نرخ‌ها، این تنظیم‌کننده پولی به رشد اقتصادی آسیب می‌زند و بر بازارها و خانوارها تأثیر می‌گذارد و انتقاد از چنین اقداماتی عادلانه است.

 

وی مدعی شد که تورم در اتحادیه اروپا عمدتاً ناشی از عوامل خارجی مانند بحران در اوکراین است. متئو سالوینی، معاون نخست وزیر، با تکرار اظهارات همکارانش، تصمیم گیری بانک مرکزی اروپا را باور نکردنی، گیج کننده و نگران کننده خواند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر