ایبِنا بررسی کرد:

گروه خودرو معاملات بازارسهام را دو نیمه کرد + نقشه

گروه خودرو معاملات بازارسهام را دو نیمه کرد + نقشه
شاخص کل بورس در روز دوشنبه ۲۸ آذرماه ۰.۰۴ درصد تقویت شد.
کد خبر : ۱۴۴۴۰۱

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شاخص کل بازار بورس امروز فقط ۶۵۷ واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی باقی ماند. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۰۴۶ درصد تقویت شد.


شاخص هم وزن نیز ۳۹۰ واحد افت کرد و در کانال ۴۴۳ هزار و ۳۰۵ واحدی کاهش کرد.


در این بازار ۴۹۴ هزار معامله به ارزش ۵۵ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فارس، پارس، شستا، جم پیلن و اپال بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل تقویت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های خودرو، فملی، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.


**گروه خودرو معاملات بازارسهام را به هم زد


بازار سهام امروز دو شنبه ۲۸ آذر دو نیمه متفاوت داشت، نیمه اول از شروع معاملات گرفته تا ساعت ۱۱ است و نیمه دوم از ساعت ۱۱ شورع شده و تا پایام معاملات ادامه داشت، چرا که در نیمه اول معاملات بازار یکدست سبز پوش شد، اما از نیمه دوم به بعد به بعد شاخص کل روند نزولی را در پیش گرفت.


در ابتدای معاملات امروز بر خلاف روز‌های گذشته، خودرویی‌ها لیدر بازار سهام را از دست دادند و لیدری را به گروه محصولات شیمیایی واگذار کردند، اما در ادامه معاملات خودرویی‌ها مجددا گوی رقابت را از گروه محصولات شیمایی گرفتند و گروه خودرو و قطعات بیشترین حجم معاملات را از آن خود کرد.


شاخص کل بازار سرمایه در معاملات روز دو شنبه تا ساعت ۱۱ روند صعودی داشت؛ اما از این ساعت به بعد گروه خودرو مدار نزولی را پیش گرفت، به طوری که گروه‌های دیگر بازار سرمایه همچون گروه بانک و گروه محصولات شیمایی و ... به تبع از گروه خودرو روند نزولی را طی کردند.


گروه فراورده‌های نفتی نیز امروز به دلیل کاهش قیمت نفت و به تبع آن کاهش کرک اسپرد فرآورده نفتی در مدار نزولی معامله به کار خود ادامه داد و مانع رشد این بازار شد.


در نهایت شاخص کل بورس در پایان معاملات روز دو شنبه ۰.۰۴ درصد تقویت شد، اما اگر مدت بازار اندکی بیشتر می‌شود، شاخص کل بازار سهام قرمز پوش می‌شد.

 

گروه خودرو معاملات بازارسهام را دو نیمه کرد + نقشه

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
برچسب ها: بورس بازار سهام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر