29 آذر 1401 - 20:56

استرداد ۸ هزار میلیارد تومان مالیات به صادرکنندگان

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از استرداد هشت هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان خبر داد.
کد خبر : ۱۴۴۴۸۲

به گزارش ایبِنا، داوود منظور در نشست صمیمانه با رییس و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به رویکرد اصولی سازمان جهت تسریع در استیفای حقوق مودیام و استرداد در مالیات گفت: حدود هزار و پانصد میلیارد تومان از این میزان استرداد در آبان ماه گذشته انجام شده است.

به گفته معاون وزیر اقتصاد میزان استرداد در سال گذشته حدود هفت هزار میلیارد تومان، در سال ۱۳۹۹ حدود سه هزار میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۸ کمتر از دو هزار میلیارد تومان بوده است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی در عین استیفای حقوق دولت بر استیفای حقوق مودیان بویژه موضوع استرداد تاکید داریم، اضافه کرد در حال حاضر به علت غیرسیستمی بودن دریافت مستندات از صادر کنندگان، رسیدگی‌ها با تاخیر چندین ماهه انجام می‌شود که برای حل این مشکل استرداد به صادر کنندگان خوش حساب تا میزان ۸۰ درصد بصورت علی الحساب انجام می‌شود.

منظور اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک با تکمیل اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و استقرار کامل سامانه مودیان، اطلاعات صورت حساب‌های الکترونیکی بصورت سیستمی دریافت شده و سازمان مالیاتی بتواند درخواست‌های استرداد مالیات بر ارزش افزوده را در اجرای ماده ۸ قانون ارزش افزوده ظرف مدت یک ماه رسیدگی و پرداخت نماید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر