پاکستان به تقویت تجارت دوجانبه با ایران متعهد شد

پاکستان به تقویت تجارت دوجانبه با ایران متعهد شد
وزیر فدرال دارایی و درآمد پاکستان گفت: اسلام آباد متعهد است تا موانع افزایش حجم مبادلات تجاری دوجانبه با ایران را حل کند.
کد خبر : ۱۴۴۶۱۶

به گزارش ایبِنا، رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند، محمد اسحاق‌دار، وزیر فدرال دارایی و درآمد پاکستان اعلام کرد که اسلام آباد متعهد است تا اقدامات لازم برای حل موانع افزایش قابل توجه حجم مبادلات تجاری دوجانبه با ایران را انجام دهد.

این مقام پاکستانی در گفتگو با سید محمدعلی حسینی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت، حجم کنونی مبادلات تجاری دو کشور، در سطح مطلوبی نیست.

وی با تاکید بر روابط ریشه دار صمیمانه و برادرانه ایران و پاکستان بر اساس قرابت‌های مذهبی و فرهنگی چند صد ساله.

خاطرنشان کرد، روابط برادرانه اسلام آباد با ایران همواره برای این کشور از ارزش زیادی برخوردار بوده است.

به نوشته این گزارش، سفیر ایران نیز تصدی وزارت دارایی را به وی تبریک گفت و از این سیاست اقتصادی قدردانی کرد.

وزیر دارایی پاکستان با تاکید بر روابط ریشه دار تاریخی فرهنگی، اقتصادی، تجاری و سیاسی دوجانبه دو کشور، راه‌های مختلف برای تقویت روابط برادرانه دو کشور مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی در ادامه تاکید کرد، دو کشور پتانسیل زیادی برای همکاری‌های گسترده در زمینه‌های انرژی، تجارت و سایر زمینه‌ها دارند.

این مقام پاکستانی و سفیر ایران همچنین در مورد بازگشایی بازار‌های مرزی، مبادلات تهاتری، توافق آزاد تجاری و سرمایه‌گذاری دوجانبه برای تقویت حجم مبادلات تجاری میان دو کشور بحث و گفتگو کردند.

هر دو مقام ایرانی و پاکستانی با ابراز خرسندی نسبت به روابط دوجانبه دو کشور، تمایل جدی کشورهایشان برای تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف منافع مشترک خبر دادند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر