عضو شورای عالی بورس مطرح کرد؛

سهامداران خرد در بورس، نگرانی چندانی ندارند

عضو شورای عالی بورس: نوسان در ذات بازار سهام است اما اکنون ثبات به بورس بازگشته و معاملات آن در وضعیت متعادلی قرار گرفته است.
کد خبر : ۱۴۴۶۱۸

به گزارش ایبِنا، غلامرضا مصباحی مقدم، عضو شورای عالی بورس به تدابیر اتخاذ شده برای بهبود روند معاملات بورس اشاره کرد و افزود: در چند وقت گذشته مسوولان برای ایجاد تعادل در معاملات بورس وارد شدند و تدابیر درستی را در این زمینه به‌منظور کاهش ضرر و زیان سهامداران اتخاذ کردند.

وی با تاکید بر اینکه بیمه سبد سهام ازجمله تصمیماتی است که اخیراً اتخاذ و زمینه‌ساز بهبود وضعیت بازار شد، گفت: در این طرح سبد سهام سرمایه سهامداران خرد تا سقف ١٠٠ میلیون تومان بیمه شد و به صورت سالانه ٢٠ درصد سود تضمین شده در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد که این اتفاق منجر به بازگشت دوباره اعتماد به سهامداران خواهد شد.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: با این اقدام سرمایه‌گذاران خرد که نگران سرمایه‌های خود در این بازار بودند، می‌توانند نسبت به حفظ سرمایه‌هایشان در بازار اطمینان خاطر داشته باشند و دیگر تحت تاثیر نوسانات ایجاد شده در صف فروش قرار نمی‌گیرند که همین امر منجر به کاهش رفتار‌های هیجانی سهامداران و نیز ایجاد ثبات در معاملات بازار می‌شود.

عضو شورای عالی بورس معتقد است؛ اکنون تحت تاثیر اقداماتی که از سوی مسوولان برای بورس در نظر گرفته شده است دیگر نگرانی چندانی برای سهامداران خرد در این بازار وجود ندارد.

وی به وضعیت سهامداران عمده در بازار اشاره و بیان کرد: در کنار سهامداران خرد، سهامداران عمده یا حقوقی‌ها نسبت به بازار آشنایی کامل دارند و می‌توانند از طریق تحلیل وضعیت بازار و نیز شرایط حاکم در شرکت‌ها تصمیم‌گیری کنند که با توجه به چنین مسئله‌ای این سهامداران هم به دلیل تحلیل‌های انجام شده نگران سرمایه‌گذاری خود در بازار سهام نیستند.

مصباحی مقدم به تغییر قیمت نفت در بازار جهانی و نیز تاثیر آن بر بازار اشاره کرد و ادامه داد: در دوره‌ای از زمان شاهد کاهش قیمت نفت در بازار بودیم که این امر به مراتب با تاثیر منفی بر بازار همراه شد.

عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: تحت تاثیر چنین اتفاقی، در چند وقت گذشته سهام شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی‌ها که معاملات آن‌ها تحت تاثیر قیمت جهانی نفت در نوسان است، با روند منفی روبرو شدند.

وی ادامه داد: این موضوع برای مدتی موقت منجر به نوسان و افت شاخص بورس شد، اما دوباره بازار به ثبات رسید و اکنون در وضعیت متعادلی قرار گرفته است.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه امیدواریم این ثبات در بازار تداوم پیدا کند، گفت: این امر به معنای آن نیست که شاخص بورس در بازار هیچ افت و خیزی نداشته باشد، زیرا نوسان ذات بازار است و به صورت محدود در بازار حاکم خواهد بود که این امر با نگرانی چندان جدی در بازار همراه نیست.

عضو شورای عالی بورس تاکید کرد: دولت نقش خود در بازار را با اقدامات حمایتی ایفا می‌کند و این حمایت مسوولان از بازار سهام از طریق تدابیری است که اتخاذ و اعمال می‌شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها