در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

طرح مالیات بر عایدی سرمایه اثر ضد تورمی دارد

طرح مالیات بر عایدی سرمایه اثر ضد تورمی دارد
طرح مالیات بر عایدی سرمایه حجم نقدینگی موجود را برای جذب در فعالیت‌های سوداگرانه کاهش می‌دهد، بنابراین این طرح اثر ضد تورمی دارد.
کد خبر : ۱۴۴۶۴۸

نوید اختری زاده؛ مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک دی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، بیان کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه از جمله طرح‌هایی بود که سر و صدای زیادی در جامعه ایجاد کرد، هدف از ارائه این طرح مبارزه با  سوداگری و سفته‌بازی در زمینه خرید و فروش املاک، خودرو، طلا و ارز است که با توجه به رویداد‌های اقتصادی سال‌های اخیر کشور، طرح کاملا مناسب و منطبق بر اهداف تحقق عدالت اجتماعی است.

 

وی ادامه داد: این طرح می‌‎تواند بر اوضاع نقدینگی کشور تاثیرگذار باشد و نقدینگی را نه تنها به سمت تولید هدایت کند بلکه حجم نقدینگی مورد نیاز در جامعه را برای جذب در فعالیت‌های سوداگرانه کاهش دهد. این طرح در بلندمدت اثرات ضد تورمی نیز برای کشور خواهد داشت.

 

کمک به بخش مولد با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه

 

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: یکی از مقصد‌هایی که نقدینگی با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه به آن وارد می‌شود بورس است، بازار سرمایه این نقدینگی گسیل شده را به سمت تولید و اجرای طرح‌های توسعه شرکت‌ها خواهد برد و به نوعی به بخش مولد کشور کمک خواهد کرد.

 

مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک دی بیان کرد: از سوی دیگر مالیات بر عایدی سرمایه در خصوص دارایی سهام می‌تواند تصمیمات بنگاه‌های اقتصادی به‌خصوص در مورد توزیع سود و تامین مالی داخلی را تحت‌تاثیر قرار دهد. اگر نرخ مالیات بر عایدی سرمایه نسبت به نرخ مالیات بر سود تقسیمی سهام پایین‌تر باشد، شرکت‌ها انگیزه کمتری برای توزیع سود خواهند داشت و به جای آن اقدام به بازخرید سهام خود از بازار می‌کنند. مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند با تغییر دادن هزینه نسبی منابع مختلف تامین مالی شرکت‌ها، منجر به تغییر رفتار بنگاه‌ها شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر