دستور پوتین برای ممنوعیت صادرات نفت به برخی از کشورها

دستور پوتین برای ممنوعیت صادرات نفت به برخی از کشورها
ولادیمیر پوتین، با امضای فرمانی، عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی به کشور‌هایی را که سقف قیمت نفت روسیه را تعیین کرده‌اند، ممنوع کرد.
کد خبر : ۱۴۴۷۵۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، این فرمان که به امضای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه رسیده است از اوایل بهمن ماه اجرایی می‌شود و به مدت ۵ ماه ادامه خواهد داشت.

گروه هفت کشور بزرگ، اتحادیه اروپا و استرالیا - دسامبر امسال - توافق کردند که در واکنش به جنگ روسیه علیه اوکراین، حداکثر قیمت نفت روسیه را که از طریق دریا حمل می‌شود ۶۰ دلار در هر بشکه تعیین کنند.

فرمان کرملین تصریح می‌کند که ممنوعیت عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی به کشور‌هایی که سقفی بر قیمت نفت روسیه وضع کرده‌اند «از اول فوریه ۲۰۲۳ لازم‌الاجرا می‌شود و تا اول جولای ۲۰۲۳ به قوت خود باقی است».


این فرمان شامل ماده‌ای است که به پوتین اجازه می‌دهد در موارد خاص این ممنوعیت را لغو کند.

در حالی که صادرات نفت خام از اول فوریه آینده ممنوع خواهد شد، دولت روسیه هنوز تاریخی برای ممنوعیت محصولات نفتی تعیین نکرده است.

لازم به یادآوری است که اتحادیه اروپا، کشور‌های گروه ۷ و استرالیا در اوایل فوریه سقف قیمت نفت خام روسیه را ۶۰ دلار در هر بشکه با هدف محدود کردن درآمد‌های روسیه و در عین حال تضمین ادامه عرضه مسکو به بازار جهانی تعیین کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر