جلوگیری از دلالی خودرو با تصویب مالیات بر عایدی سرمایه

نماینده مجلس گفت: در شرایطی که عرضه خودرو محدود و تقاضا برای آن زیاد است، بورس منطقی‌ترین مکانیزم عرضه خودرو است.
کد خبر : ۱۴۴۷۷۱

جعفر قادری؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: وقتی تولید داخلی یک محصولی محدود است و در مقابل حجم زیادی تقاضا برای آن محصول وجود دارد، تنها راهی که می‌توان آن محصول را در بستری شفاف عرضه کرد، بورس کالا است، لذا با توجه به اینکه خودرو نیز دارای عرضه محدود و تقاضای زیاد است، بهترین مکانیزم عرضه برای این کالا همان بورس کالا است.

 

وی افزود: اما برای اثربخشی مثبت عرضه خودرو در بورس کالا باید عرضه خودرو بصورت مستمر صورت گیرد تا بتواند پاسخگوی تقاضا باشد.

 

قادری با تاکید بر لزوم تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه بیان داشت: یکی از مسائل اثرگذار بر افزایش قیمت ارز انگیزه‌های سفطه بازی است که با تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه از دلالی کالا‌هایی مانند خودرو جلوگیری می‌شود و افراد دیگر خودرو‌های اضافی را تقاضا نمی‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که به عقیده برخی کارشناسان عرضه خودرو در بورس کالا بر افزایش قیمت این محصول تاثیرگذار بوده، در این ارتباط نظر شما چیست؟ گفت: افزایش قیمت ارز یکی از فاکتور‌های افزایش قیمت خودرو است، زیرا وقتی درصدی از قطعات و لوازم یدکی خودرو وارداتی است در نتیجه با افزایش قیمت ارز قیمت خودرو نیز افزایش می‌یابد. در شرایط فعلی نیز افزایش قیمت ارز بر روی قیمت خودرو اثرگذار بوده است.

 

وی با بیان اینکه در شرایط تورمی افراد تمایل دارند پول خود را به خودرو، مسکن و زمین تبدیل کنند تا ارزش آن از بین نرود، گفت: افزایش تقاضا در این شرایط باعث افزایش قمیت است؛ بنابراین افزایش تقاضا ناشی از انتظارات تورمی عاملی برای افزایش قیمت خودرو است.

 

قادری با بیان اینکه در شرایط فعلی که عرضه خودرو محدود و تقاضا برای آن زیاد است، بورس منطقی‌ترین مکانیزم عرضه خودرو است، گفت: با این روش دوگانگی در قیمت‌ها از بین خواهد رفت و عرضه در بستر مناسب و شفاف انجام می‌شود. 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
۰
خودرو را دربورس بردید که باعث دوبرابر شدن خودرو شدید حالا مالیات را هم سر بارش کنید چقدر ما مدیر و نماینده دانا داریم..؟
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
۰
سلام
سامانه راه بندازید روزنه ها را ببندید
و مالیات سنگین بگیرید
هر شخص فقط یک خانه یک ماشین باید داشته باشد بیشتر از آن باید مالیات ۱۰۰ درصدی سود بدهد
بعد ببینید باز هم تورم داریم
چون منافع آقازاده ها تو این نیست
طرح انجام نخواهد شد
فیلم و پخش زنده
بیشتر