08 دی 1401 - 15:16

اطلاعیه کانون صرافان درباره شبهه در نحوه خرید ارز

انتشار اطلاعات غلط حوزه ارز و صرافی‌ها و یکی کردن دلالان ارزی و صرافان زیر نظر بانک مرکزی منجر به التهاب بیشتر بازار ارز می‌شود.
کد خبر : ۱۴۴۷۹۷

به گزارش ایبِنا، کانون صرافان ایرانیان در پی انتشار ویدیویی با محتوای خرید ارز خارج از نوبت از طریق صرافی‌ها در یکی از خبرگزاری‌های رسمی و با انتقاد از برخی رسانه‌ها از آن‌ها خواست تا از انتشار اخبار کذب خودداری نموده و از یکی کردن دلالان ارزی که خود را به صرافان دارای مجوز رسمی و عضو این کانون نسبت می‌دهند جدا خودداری نمایند.

 

بدین منظور و جهت جلوگیری از شبهه بوجود آمده، کانون صرافان ایرانیان طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌دارد: با توجه به بخشنامه بانک مرکزی به منظور تسهیل فروش ارز به مردم، متقاضیان خرید ارز می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سامانه برخط بازار متشکل ارزی به نشانی my.ice.ir نسبت به خرید ارز اقدام نمایند.

 

علاوه بر آن مردم عزیز می‌توانند با مراجعه به صرافی‌های رسمی سراسر کشور، نسبت به خرید ارز مورد نیاز خود در چارچوب قوانین و مقررات اعلام شده اقدام نمایند.

 

لذا مطابق آنچه بیان شد بدون ثبت‌نام در سامانه بازار متشکل ارزی نیز می‌توان نسبت به خرید ارز اقدام کرد البته اولویت با افرادی است که نسبت به ثبت نام غیرحضوری اقدام کرده‌اند.

 

در شرایط کنونی، انتشار ناصحیح و غیرکامل اطلاعات مربوط به حوزه ارز و صرافی‌ها و همچنین یکی کردن دلالان ارزی و صرافان زیر نظر بانک مرکزی می‌تواند به التهاب بیشتر بازار ارز کمک کند. صرافان رسمی کشور همانند گذشته در چارچوب قوانین و مقررات کشور فعالیت می‌کنند و فعالیت‌شان هیچ‌گونه ارتباطی با دلالان ندارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر