امارات بر قله صادرات جهان عرب

امارات بر قله صادرات جهان عرب
صادرات صنایع تولیدی در امارات معادل ۴۳.۹ درصد از کل صادرات صنعت تولیدی جهان عرب است.
کد خبر : ۱۴۴۸۵۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الامارت الیوم، صندوق پول عرب فاش کرد که امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۱ از نظر ارزش صادرات تولیدی با ارزش ۱۴۲.۵ میلیارد دلار در رتبه اول جهان عرب قرار گرفت.

این صندوق در گزارش یکپارچه اقتصاد عربی اضافه کرد که صادرات صنایع تولیدی در امارات به لطف توسعه مهم در زمینه صادرات، معادل ۴۳.۹ درصد از کل صادرات صنعت تولیدی عربی است.

این گزارش حاکی از آن است که صادرات صنایع تولیدی کشور‌های عربی در سال ۲۰۲۱ به ۳۲۵ میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با حدود ۲۴۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰، حدود ۳۳.۲ درصد افزایش داشته است.

در این گزارش آمده است که بر اساس نتایج شاخص رقابت پذیری عملکرد صنعتی برگرفته از سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) که شامل ۱۷ کشور عربی است، امارات متحده عربی پیشرفته‌ترین کشور عربی طی سال گذشته بوده است.

این کشور با پیشرفت پنج رتبه‌ای در سال ۲۰۲۰، به لطف بهبود در زمینه‌های زیرساخت، محیط کسب‌وکار صنعتی و شاخص‌های مربوط به استفاده از محصولات با فناوری پیشرفته به جایگاه نخست دست یافته است. در حالی که اردن با سه رتبه پیشرفت کرده و سوریه با دو موقعیت و عمان و لیبی با یک موقعیت در رتبه‌های بعد قرار دارند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر