ایبِنا بررسی کرد:

تداوم افت شاخص کل بورس/ خودرویی‌ها مانع بیشتر ریزش بورس شدند

تداوم افت شاخص کل بورس  خودرویی‌ها مانع بیشتر ریزش بورس شدند
شاخص کل بورس در روز یک شنبه ۱۱ دی ماه حدود ۱.۵ درصد افت کرد.
کد خبر : ۱۴۴۸۸۵

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شاخص کل بازار بورس امروز ۲۶ هزار واحد افت کرد و در کانال یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۱.۶۴ درصد افت کرد.


شاخص هم وزن نیز ۴ واحد افت کرد و در کانال ۴۶۴ هزار و ۳۷۵ واحدی افت کرد.


در این بازار ۶۴۵ هزار معامله به ارزش ۶۹ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فارس، فولاد، میدکو، فملی و کگل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های خودرو، خساپا، دانا و وبهمن بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.


شاخص کل بورس در هفته جاری به دلیل غلبه هیجانات قرمز پوش شده است


شاخص کل بورس در پایان معاملات روز یک شنبه ۱۱ دی ماه سراسر قرمز پوش شد، به طور که شاهد تداوم خروج نقدینگی از بازار سهام بودیم.


در بازار امروز همچون روز‌های گذشته نماد‌های خودرویی رتبه اول در حجم عاملات را به خود اختصاص داند، گروه خودرو از جمله معدود گروه‌هایی بود که در روز یک شنبه سبز پوش باقی ماند.

 

گروه خودرو به دلیل عرضه خودرو‌ها در بورس کالا بسیار جذاب شده است، ضمن این که در بازار امروز نیز شاهد عرضه دو نوع خودرو در بورس کالا بودیم، در بازار امروز پژو ۲۰۷ در حدود ۴۰۲ میلیون تومان معامله شد، که ۱۱۵ درصد بالاتر از قیمت پایه است. همچنین همچنین در تالار خودرو بورس کالا ۵۰۰ دستگاه هایما S ۸ مشکی آبنوس با رشد ۴۸.۰۲ درصدی از قیمت پایه در نهایت در قیمت ۱۳،۸۲۵،۴۸۰،۰۰۰ معامله شد. افزایش قیمت این خودرو‌ها در بورس کالا بازدهی شرکت‌های خودرو سازی را به شدت افزایش داده است. به همین دلیل گروه خودرو بیشترین رشد قیمتی را کسب کرد و ۱.۶۲ درصد تقویت شد.


سایر گروه‌های سبز پوش شامل گروه‌های کوچک محصولات چوبی و منسوجات است.


اما سایر گروه‌های بورسی با قرمز پوشی به استراحت رفتند. در بین این گروه ها، نماد‌های گروه انتشار و چاپ و همچنین زغال سنگ بیشترین ریزش قیمتی را تجربه کردند و هر کدام بیش از ۴ درصد افت کرده اند.


در روز یک شنبه شاهد خروج نقدینگی ۸۴۵ میلایدر تومان از بازار سهام بودیم. همچنین مبلغ ۳۶۵ میلیارد تومان ورود نقدینگی به صندوق درآمد ثابت ثبت شد.


همچنین درحالی که هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن امسال، حدود یک هفته قبل ۱۰۸ هزار تومان قیمت داشت، اکنون قیمت این اوراق به بیش از ۱۲۰ هزار تومان رسیده است.

 

تداوم افت شاخص کل بورس/ خودرویی‌ها مانع بیشتر ریزش بورس شدند

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها