عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد؛

صفر تا صد مزایای طرح تامین مالی زنجیره/ بورس و بیمه نیز در تامین مالی تولید مشارکت کنند

صفر تا صد مزایای طرح تامین مالی زنجیره  بورس و بیمه نیز در تامین مالی تولید مشارکت کنند
طرح تامین مالی زنجیره ایده خوبی از سوی شبکه بانکی است که می‌توان از سوی سایر بخش‌ها از جمله بورس و بیمه‌ها نیز پیگیری شود.
کد خبر : ۱۴۵۰۵۷

غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با تاکید بر اینکه تامین مالی نباید فقط منوط به شبکه بانکی باشد، زیرا در همه جای دنیا تامین مالی با بخش‌های مالی غیر از بانک‌ها نیز انجام می‌شود، افزود: تامین مالی بخش تولید مهم‌ترین اقدامی است که گره‌های این بخش را باز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید به دنبال روش‌های جدید تامین مالی برای بخش تولید همچون تامین مالی زنجیره در کشور باشیم، تصریح کرد: هر طرحی که بتواند نقدینگی در گردش و تورم را کاهش دهد قطعا مزایای بسیاری در بر خواهد داشت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با تاکید بر ضرورت هدایت نقدینگی مردم به سمت تولید، گفت: باید از ظرفیت و منابع مالی در دسترس مردم نیز در راستای تامین مالی زنجیره تولید استفاده کنیم، زیرا که به این ترتیب از بورس بازی و دلالی نیز جلوگیری خواهد شد.

مرحبا با بیان اینکه سرمایه‌های خرد و درشت مردم باید از سوی شبکه بانکی به سمت تولید هدایت شود، افزود: با باز شدن گره ضعف مالی در بخش تولید به واسطه طرح تامین مالی زنجیره و طرح‌های ذکر شده شاهد اشتغال و توسعه اقتصادی نیز خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید حامی شبکه بانکی باشیم، زیرا با وجود برخی کاستی‌ها و تکالیف بسیاری که بر دوش دارند باز هم در تامین مالی بخش تولید همکاری خوبی دارند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر