کاهش قیمت نفت عربستان برای بازار آسیا

شرکت آرامکوی عربستان قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب به بازار آسیا برای ماه فوریه را ۱ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه پایین آورد.
کد خبر : ۱۴۵۰۹۱

به گزارش ایبِنا، به نقل از بلومبرگ، عربستان به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت دنیا در روز پنجشنبه قیمت نفت خود برای تمام درجات نفت خامی را که در ماه فوریه به آسیا صادر می‌شود تا پایین‌ترین رقم نسبت‌به شاخص منطقه‌ای در دو سال گذشته کاهش داد. نگرانی درمورد تقاضا برای نفت در این منطقه افزایش یافته است.

 

شرکت آرامکوی عربستان قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب به آسیا برای ماه فوریه را ۱ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه پایین آورد و ۱ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان/دوبی به فروش می‌رساند. این اختلاف قیمت با متوسط شاخص عمان/دوبی پایین‌ترین رقم از نوامبر ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

 

 تحلیلگران در آغاز این هفته انتظار این کاهش قیمت را داشتند، چون قیمت فروش نفت عربستان به آسیا در ماه ژانویه هم به پایین‌ترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته رسیده بود.

 

 عربستان در ماه گذشته در بحبوحه نشانه‌های کاهش تقاضا در بزرگ‌ترین منطقه واردات نفت دنیا، قیمت فروش نفت خام خود به آسیا در اولین ماه ۲۰۲۳ را تا پایین‌ترین رقم طی ۱۰ ماه گذشته پایین آورد.

 

 شرکت آرامکو همچنین قیمت فروش نفت خود در ماه فوریه به شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را کاهش داد، اما قیمت فروش نفت به آمریکا را تغییری نداده است.

 

 کاهش قیمت نفت عربستان بازار‌ها یا تحلیلگران را متعجب نکرده است، چون نگرانی درمورد کاهش تقاضا در چین و کل دنیا افزایش یافته است. قیمت نفت بدترین عملکرد خود را در آغاز یک‌سال میلادی طی ۳۰ سال گذشته داشته و ۹ درصد طی تنها دو روز کاهش یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر