در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

بازار سرمایه در اوج جذابیت/ تاثیر اقدام اخیر بانک‌ها بر بورس چیست؟

بازار سرمایه در اوج ارزندگی قرار دارد، بنابراین تثبیت نرخ سود بانکی سرمایه‌ها را جذب بازار سهام خواهد کرد.
کد خبر : ۱۴۵۱۱۲

به گزارش خبرنگار ایبِنا، شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌های خصوصی در اطلاعیه‌ای مشترک بر لزوم رعایت نرخ سود قانونی از روز شنبه ۱۷ دی ماه تاکید کردند. در اطلاعیه مشترک بانک‌ها تاکید شده است که نرخ سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری ۳ ماهه و ۶ ماهه طبق نرخ‌های اعلامی در بخشنامه‌های قبلی بانک مرکزی است و سپرده‌های بلند مدت، طبق دستورالعمل‌های بانک مرکزی باید حداقل یک ساله افتتاح شود. با توجه به اهمیت این موضوع، تاثیر رعایت نرخ سود قانونی بر بازار سرمایه را در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه بررسی کرده‌ایم.


محمد علی احمدزاد اصل در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، گفت: بازار سرمایه در هفته گذشته با شایعه افزایش نرخ سود بانکی موجب شد تا هفته قرمزی برای اهالی بازار سهام رقم بخورد، اما در پایان هفته گذشته اعلام خبر توافق بانک‌ها برای تثبیت نرخ سود در رقم‌های گذشته، موجب شد تا بازار سهام جذاب‌تر شود.


این کارشناس بازار سهام گفت: در گذشته شفاف‌سازی نرخ سود بانک‌ها در حداقل خود قرار داشت، اما در پایان هفته گذشته با اعلام خبر توافق بانک‌ها، شفافیت در نرخ سود به اوج رسید و این امر کاملا پسندیده است و شفافیت اقتصادی را تقویت می‌کند.


این تحلیلگر بازار‌های مالی تاکید کرد: بازارسرمایه ارزندگی بسیار بالایی که دارد و همچنین به دلیل این که شرکت‌های بورسی در سودسازی عملکرد بسیار قابل قبولی دارند، در کنار افزایش شفافیت و تثبیت نرخ سود بانکی، موجب شده است تا ورود نقدینگی به بازار سهام تقویت شود.


این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: بازار‌های موازی بازار سرمایه، مانند بازار ارز و بازار طلا دچار تلاطم‌های زیادی شده اند و قیمت این بازار‌ها به شدت افزایش یافته است، اما بازار سرمایه در سال‌های اخیر نه تنها رشدی نکرده است، بلکه بیشتر از دو سال است که در رکود گیر کرده است؛ بنابراین بازار سهام بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری است.


وی افزود: جذب پول توسط بازار سرمایه، رونق اشتغال و رونق تولید را در پی دارد و سود آوری شرکت‌ها را در آینده افزایش خواهد داد.


این کارشناس بازار سهام تصریح کرد: با ورود منابع به بازار سهام، شاخص کل خود را نشان خواهد داد و تا نقطه‌ای که لازم است رشد خواهد کرد.


احمدزاد اصل در پایان تاکید کرد: مدیریت خوب بانک مرکزی برای تثبیت نرخ سود بانکی و همچنین مانع شدن برای ورود نقدینگی به بازار ارز موجب خواهد شد تا نقدینگی به سمت بازار سهام کوچ کند، که در نهایت رونق بخشی به بازار سهام را در پی خواهد داشت.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر