بالاترین نرخ تورم تاریخی در بزرگترین اقتصاد اروپا

آلمان انتظار دارد تورم در بزرگترین اقتصاد اروپا در سال جاری به ۷ درصد کاهش یابد.
کد خبر : ۱۴۵۱۵۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از شبکه الجزیره، سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش نرخ تورم در آلمان از زمان اتحاد این کشور در سال ۱۹۹۰ بود. همانطور که اداره آمار فدرال در ویسبادن سه شنبه گذشته اعلام کرد که میانگین افزایش قیمت مصرف کننده در سال گذشته در مقایسه با سال ۲۰۲۱ به ۷.۹ درصد رسیده است. قیمت‌ها در سال ۲۰۲۱ به طور متوسط ۱.۳ درصد افزایش یافته است.

دولت آلمان در سال گذشته تعدادی از اقدامات را برای مهار تورم انجام داده بود تا به مصرف کننده آلمانی کمک کند تا با جنون قیمتی که همزمان با جنگ روسیه و اوکراین راه افتاد، روبرو شود. از جمله این اقدامات می‌توان به اختصاص ۳۰ میلیارد یورو برای کاهش مالیات بنزین و کاهش قیمت بلیط قطار بین شهر‌های آلمان به مدت ۳ ماه از طریق کارت ۹ یورویی اشاره کرد.

در ۲۲ سپتامبر، دولت سومین بسته کمکی به مبلغ ۶۵ میلیارد یورو را با هدف حمایت از مصرف کنندگان و اقتصاد ملی در برابر پیامد‌های تورم بالا تصویب کرد.

 

سه حزبی که دولت را تشکیل می‌دهند بر روی اقداماتی توافق کردند که شامل پرداخت یکباره ۳۰۰ یورو به میلیون‌ها بازنشسته برای کمک به پرداخت قبوض بالای انرژی، علاوه بر تمدید کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی و معافیت‌های مالیاتی ۱.۷ میلیارد یورویی برای ۹ هزار شرکت مصرف کننده انرژی است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر