خطر افزایش رکود اقتصادی در ایالات متحده

خطر افزایش رکود اقتصادی در ایالات متحده
بانک فدرال رزرو سنت لوئیس هشدار داده که بسیاری از ایالت‌های آمریکا از رکود اقتصادی رنج می‌برند.
کد خبر : ۱۴۵۱۵۴

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، بر اساس تحقیقات جدید بانک فدرال رزرو سنت لوئیس، بیش از نیمی از ایالت‌های آمریکا با کند شدن فعالیت اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند که می‌تواند نشانه‌ای از رکود اقتصادی در آینده باشد. گزارش ماه دسامبر اشاره کرد که معمولاً وقتی ۲۶ ایالت کاهش اعداد اقتصادی را نشان می‌دهند، اطمینان معقولی به رکود کل کشور می‌دهد.

نویسندگان این گزارش با اشاره به اینکه ۳۵ ایالت در آستانه رکود کوتاه و شدید بهار ۲۰۲۰، با کاهش مواجه شدند، گفتند که ۲۷ ایالت در ماه اکتبر فعالیت کاهشی داشته اند، که برای یک رکود قریب الوقوع کافی است. این نشریه به دنبال گزارش دیگری از فدرال رزرو سانفرانسیسکو است که نشان می‌دهد ممکن است اقتصاد ایالات متحده در ماه‌های آینده وارد رکود شود.

همانطور که در این مقاله توضیح داده شده، نرخ بیکاری به پایین‌ترین حد خود می‌رسد. هنگامی که این تغییر رخ می‌دهد، نشان دهنده شروع رکود با مدت هشت ماه است. این گزارش اشاره کرد که فدرال رزرو آمریکا انتظار دارد نرخ بیکاری ملی در سال جاری به ۴.۶ درصد افزایش یابد و افزود که اگر پیش بینی فدرال رزرو محقق شود، چنین افزایشی باعث پیش بینی رکود بر اساس نرخ بیکاری خواهد شد.

اخیراً اقتصاددانان، نگرانی‌هایی را در مورد چشم انداز سقوط اقتصاد ایالات متحده، به دلیل اقدامات فدرال رزرو در مورد تورم مطرح کرده اند. با این حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در ماه دسامبر گفت که با توجه به اینکه انتظار می‌رود رشد اقتصادی مثبت باقی بماند، رکود را پیش‌بینی نمی‌کند. «فکر نمی‌کنم کسی بداند که ما دچار رکود خواهیم شد یا نه، و اگر رکود باشد، آیا رکود عمیقی خواهد بود یا نه». پاول گفت هنوز این مساله مشخص نیست.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر