پوند مصر به سیر نزولی خود در برابر دلار ادامه داد

پوند مصر به سیر نزولی خود در برابر دلار ادامه داد
واحد پول مصرپس از توافق صندوق بین المللی پول رکوردی را ثبت می‌کند.
کد خبر : ۱۴۵۳۹۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از (سی ان ان) - قیمت پوند مصر در برابر دلار در معاملات روز چهارشنبه ۷.۷ درصد کاهش یافت تا ارز سبز را ۲۹.۶۳ پوند برای خرید و ۲۹.۷۶ پوند برای فروش در بانک مرکزی ثبت کند - تا رکورد جدیدی ثبت شود؛ و از زمان تصمیم برای کاهش ارزش پوند در مارس گذشته، پوند به سفر نزولی خود در برابر دلار تا بیش از ۱۰۰ درصد ادامه دهد.


کارشناسان دلیل کاهش نرخ ارز را به‌کارگیری دائمی نظام ارزی منعطف توسط بانک مرکزی در پاسخ به الزامات صندوق بین‌المللی پول نسبت دادند.


قیمت پوند در برابر ارز‌های خارجی در جریان معاملات اخیر در بانک‌های مصری در نوسان بود.


از آنجایی که روز با کاهش قابل توجهی در برابر دلار آغاز شد و از سطح ۳۲ پوند گذشت، قبل از اینکه به تدریج دوباره افزایش یافت و در سطح ۲۹.۷۶ پوند برای فروش در بانک مرکزی مصر بسته شد.

دینار کویت، بالاترین ارزش ارز در برابر پوند، به سطوحی بیش از ۱۰۶ پوند جهش کرد، قبل از اینکه برای فروش به سطح ۹۷.۳ پوند سقوط کرد.


هانی ابوالفتوح، کارشناس بانکی گفت که بانک مرکزی مصر به طور دائم سیستم نرخ ارز انعطاف پذیر را برای جلوگیری از سفته بازی دلار در بازار موازی که منجر به کاهش چشمگیر قیمت پوند در برابر دلار در بانک‌ها شده است، اعمال می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر